Goedemiddag,
Binnen mijn huis met twee woonlagen, is er op de bovenste etage sprake van zeer langzaam tot geen internet (geen ontvangst). Naar aanleiding hiervan de WIFI manager doorlopen. Inmiddels is al zo’n tien keer het kanaal gewijzigd van de WIFI, zonder resultaat. De internetsnelheid ligt ruim onder de 20 mbit/s. Zie de screenshots voor voorbeelden.
Nu heb ik meerdere topics gelezen waarin uiteindelijk de Experia WiFi aangeboden zou moeten worden aangeboden bij zulke slechte resultaten. Ook door de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/kpn-wifi-tuner
Quote van de link: Als de snelheid niet overal in huis boven de 20 Mbit/s uitkomt, probeert KPN dat aan te pakken. Je krijgt bijvoorbeeld een nieuw modem of extra wifiversterkers, zoals de KPN Esperia Wifi.
Ik heb geen enkele keer een aanbod gehad. Geen nieuw modem, of de wifiversterkers. Alleen de vraag of ik wifiversterkers gebruik (nee) en vervolgens ‘balen’ dan het probleem niet is opgelost. De belofte is overal in huis goede wifi en daar is geen sprake van. Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Het lijkt mij niet dat ik het maar moet blijven proberen in de manager tot ik eventueel een aanbod krijg...
Alvast bedankt!