Skip to main content


Goedemiddag, 

Binnen mijn huis met twee woonlagen, is er op de bovenste etage sprake van zeer langzaam tot geen internet (geen ontvangst). Naar aanleiding hiervan de WIFI manager doorlopen. Inmiddels is al zo’n tien keer het kanaal gewijzigd van de WIFI, zonder resultaat. De internetsnelheid ligt ruim onder de 20 mbit/s. Zie de screenshots voor voorbeelden. 
 

Nu heb ik meerdere topics gelezen waarin uiteindelijk de Experia WiFi aangeboden zou moeten worden aangeboden bij zulke slechte resultaten. Ook door de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/kpn-wifi-tuner


Quote van de link: Als de snelheid niet overal in huis boven de 20 Mbit/s uitkomt, probeert KPN dat aan te pakken. Je krijgt bijvoorbeeld een nieuw modem of extra wifiversterkers, zoals de KPN Esperia Wifi.

 

Ik heb geen enkele keer een aanbod gehad. Geen nieuw modem, of de wifiversterkers. Alleen de vraag of ik wifiversterkers gebruik (nee) en vervolgens ‘balen’ dan het probleem niet is opgelost. De belofte is overal in huis goede wifi en daar is geen sprake van. Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Het lijkt mij niet dat ik het maar moet blijven proberen in de manager tot ik eventueel een aanbod krijg... 
 

Alvast bedankt! 

Hoi @SyncPeter, welkom op het forum!
Ervaar je deze problemen nog steeds?
De wifimanager zou inderdaad wel een oplossing aan moeten bieden in deze situatie!
Op je screenshots zie ik alleen nog niet het eindscherm van de Wifimanager. Zou je deze nog iets verder kunnen doorlopen?


Hoi Thomas, helaas nog dezelfde problemen. Vaak traag en het ergste, wegvallende wifi waardoor bijvoorbeeld de telefoon naar 4G schakelt. Zonde in huis. Hierbij screenshots van het einde van de wifi manager. Ik krijg de vraag of ik wifi versterkers gebruik (nee) en krijg dan het balen scherm. Zodoende nu dit topic aangemaakt omdat dus een van de ‘neem contact op’ opties is 

 

 


Waarschijnlijk verlies je de verbinding. Op de plek waar je Wi-Fi onder de 20 is stop je en wacht je een poosje.  


@SyncPeter, is het nog gelukt met de wifimanager?


Hoi @Thomas, nee ik krijg verder niets anders dan op de screenshots. De verbinding valt verder ook niet weg tijdens het einde, want dan ga ik weer naar beneden om het af te ronden. Wat op de screenshots staat is toch het einde van de wifi manager? Er staat we gaan een oplossing op maar bieden, ik klik ‘nee’ bij gebruik van wifi versterkers en vervolgens krijg ik dat balen scherm. Meer niet.


Daar lijkt dan inderdaad iets niet helemaal goed te lopen. Hij hoort hier inderdaad een oplossing aan te bieden. Kun je het ook eens vanaf een ander apparaat of met een andere browser testen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!