Ik heb Unifi Dream Machine (UDM) aangeschaft voor een betere Wifi te hebben in huis. Mooi geavanceerd apparaat echter kijk waarschijnlijk over een instelling heen waardoor de iTV niet werkt.
De opstelling is als volgt:
- glasvezel wordt in de meterkast omgezet naar UTP
- deze zit op de WAN-poort van de experia box V10 aangesloten
- LAN-poort van de experia box gaat naar de WAN-poort van de UDM
- LAN-poort 4 gaat naar de iTV
In de Experiabox heb ik volgens het onderstaande topic het volgende gewijzigd:
- DMZ aangezet op een hoog vrij IP-adres. Echter zie ik in de Unifi app dat de WANpoort van de UDM 192.168.2.16 is. Ik weet niet of deze gelijk aan elkaar moeten zijn.
-
Daarnaast staat de DHCP server in de experia box aan en de IPS DNS staat uit
-
De DHCP binding heb ik aangezet. Echter weet ik niet hoe ik het MAC adres van de UDM WAM-poort kan achterhalen in de app. Ik heb alle onbekende MAC adressen geprobeerd maar helaas zonder succes.
Op de UDM heb ik een VLAN ID aangemaakt en deze gekoppeld aan poort 4. IGMP snooping en DHCP guarding staat geactiveerd. Met vertrouwde DHCP server 1 192.168.1.10 en DHCP server 2 192.168.1.200.
De andere poorten op de UDM zitten gekoppeld aan een LAN. Op deze poorten zitten de TV en de SONOS, deze werken naar behoren.
De iTV is het probleem. Als ik deze opstart kan hij geen ip-adres ophalen, hij blijft hangen op 10% en komt daarna met een foutmelding.
Hopelijk kan iemand mijn verder helpen.