Skip to main content

Sinds gisteren heb ik een eigen router (Zyxel NBG7510) aangesloten, waarop ik VLAN 6 (met ID 1) en de IGMP-proxy ingeschakeld heb. Het internet is werkend, maar TV krijg ik helaas nog niet aan de praat.

Op de router heb ik een Netgear GS105E switch aangesloten enĀ op poort 1 van de switch komt het LAN netwerk binnen en op poort 4 heb ik mijn TV aangesloten. Nu heb ik in de instellingen van de switch ook IGMP-snooping ingeschakeld en het 1 en ander geprobeerd kwa VLAN instellingen;Ā Ik heb poort 4 op VLAN 4 ingesteld en poort 1 op VLAN 6, maar helaas lijk ik nog geen verbinding te krijgen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij de juiste poortconfiguratie kan vertellen, of eventueel iets anders wat ik verkeerd doe?

Instellingen router:

Ā 


Instellingen Switch:

De VLAN instellingen heb ik momenteel uitgeschakeld staan, dus hier heb ik geen screenshot van.

Vlan 4 moet op de router ingesteld worden. De switch moet gewoon op default instellingen staan.

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om die Zyxel op correcte wijze in te stellen.Ā 


Vlan 4 moet op de router ingesteld worden. De switch moet gewoon op default instellingen staan.

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om die Zyxel op correcte wijze in te stellen.Ā 

Inmiddels heb ik de TP-Link AX55 aangeschaft, waarop ik wel het IPTV VLAN kan invullen. VLAN 4 met prio 5.

Echter krijg ik nog steeds geen TV signaal, wel internet. Is er iets bekend over eventuele instellingen van de TP-Link AX55?

Je zou zeggen dat dit correct moet zijn:

Ā 


Voordat je je derde router gaat kopen, best eerst even deze post doornemen:

Ā 


@MikeB92

Instellingen zijn wel herkenbaar, maar toch te specifiek.Ā Ā  (Er zou ooit eerder Ć©Ć©n iemand zijn geweest die een TP-Link AX werkend zou hebben gekregen met IPTV)

Misschien vanuit je screenshot bezien nog een extra vinkje bij "IPTV Multicast VLANā€ ???


@MikeB92

Instellingen zijn wel herkenbaar, maar toch te specifiek.Ā Ā  (Er zou ooit eerder Ć©Ć©n iemand zijn geweest die een TP-Link AX werkend zou hebben gekregen met IPTV)

Misschien vanuit je screenshot bezien nog een extra vinkje bij "IPTV Multicast VLANā€ ???

Helaas was dit niet de oplossing. Inmiddels de AX55 (of AX3000) aan de KPN Box 12 gehangen zodat IPTV nog via de KPN Box 12 kan verlopen en WiFi via de TP-Link.

Mocht iemand de TP-Link werkend krijgen met IPTV dan hoor ik het graag.

Overigens ontvang ik morgen een TV+ kastje en zal ik het nog eens proberen.Ā 


MikeB92 schreef:

Overigens ontvang ik morgen een TV+ kastje en zal ik het nog eens proberen.Ā 

Die zullen werken achter die TP-Link maar alleen in unicast mode, niet in multicast mode.

Daarmee mis je dus de betere beeldkwaliteit.