Skip to main content

Beste Allemaal,

Sinds een aantal dagen geen TV+ meer via eigen modem UnifiĀ  UXG-Pro.

Via AON fiber rechtstreeks naar een SFP SC of LC module in d UXG-Pro. Internet 1Gb verbinding.

Voor Internet Vlan 6 op de WAN Setting , Qos op 1 en een ppoe account zoals op de modem v12 van KPN. Internet werkt.

Voor TV en Bluos apparaten een aparte vlan aangemaakt. DevicesĀ die op dat vlan aangesloten worden krijgen netjes internet verbinding, hiermee kan ik interneten en radio zenders ontvangen.

TV+ kastje ook aangesloten op dat vlan maar geeft nu opeens aan dat er geen internet verbinding gemaakt kan worden. Patch kabels al varvangen maar geeft steeds deze melding ook het kastje vervangenĀ  maar het probleem blijft.

Sluit ik hetĀ TV+ kastje rechtstreeks op de Experia V12 KPN modem dan werkt het kastje wel.

Raar van het hele verhaal is wel dat het gewoon gewerkt heeft via de UXG-Pro.

Heb ook geen idee wat er gebeurd is.

Alvast bedankt

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ben erachter , heb eenĀ backup van mijn selfhosted UNA controller teruggezet en nu draai ik versie 7.5.176. ipv 7.5.187

Ik krijg ik weer netjes verbinding met TV+ kastje en kan ik gewoon TV kijken.


Ben er achter wat de oorzaak is, TV+ android kastje vind het niet leuk als je een eigen NTS (NTP server maar dan secure) server draait.Ā 

Ik had hier een aantal FW rules voor gemaakt in UNA versie 7.5.187 maar nog niet in UNA versie 7.5.176