Skip to main content
Goedemiddag,



Ik heb een nieuwe Google Chromecast gekocht en een Google Home.



Ik heb KPN glasvezel met een Expediabox V10A, met daarbij 3 DVS1200 extenders (ook geleverd door KPN).



Ik heb de Google Home app geïnstalleerd op mijn iPhone. Ik doorloop de volgende stappen in de app:




  1. Apparaat instellen. -> CHECK
  2. Nieuw apparaat instellen-> CHECK
  3. Een huis kiezen -> CHECK
  4. Chromecast0380 kiezen -> CHECK
  5. Verbinden met Chromecast - CHECK (Lukt ook)
  6. Code weergegevens - > CHECK
  7. Help Google verbeteren ->CHECK
  8. Waar staat dit apparaat -> KEUKEN -> CHECK
  9. WIFI netwerk kiezen -> CHECK
  10. Verbinding maken met WiFi -> Verbonden

En dan... Er is iets misgegaan! Keuken is mogelijk ingesteld, maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Het is mogelijk dat je Chromecast en iPhone zijn verbonden met netwerken die niet met elkaar kunnen communiceren. Misschien is een kleine wijziging in de wifi-instellingen vereist.



Klik op "Hulp nodig?" -> Schakel AP-isolatie (toegangspunt), ook bekend als clienisolatie of gastmodus, uit op uw router.



Enfin... KPN gebeld... die komen er niet verder mee. Op afstand de router een reset gegeven, echter het probleem blijft! Tweede keer KPN gebeld... U moet Google bellen, hier kunnen wij niets aan doen... Google gebeld... nee, u moet bij KPN zijn; het ligt aan het netwerk... Oftewel van het chromekastje naar de muur gestuurd..



Met mijn Google Home precies hetzelfde... -zucht-



Iemand suggesties?





Instellen chromecast lukt, maar krijg melding dat hij niet communiceert met mijn iPhone. Niet plaatje. Hoe los ik dit op?





Admin: Samengevoegd met bestaand topic
De Experia Boxen kennen geen AP-isolation.

UPnP binnen het LAN is ook altijd mogelijk.



Zou jij een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen van de Chromecast zoals je die in Google Home ziet.

Voor alle zekerheid, jouw iPhone is op hetzelfde netwerk aangesloten en niet via een tweede router binnen jouw thuisnetwerk.
Staat locatievoorzieningen aangevinkt op Iphone?
Hello, Ik kan google home niet werkend krijgen op mijn netwerk, er is verbinding maar helaas breekt die af op het laaste moment.



Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Staat locatievoorzieningen aangevinkt op Iphone?

Waarom zouden die dan aan moeten staan, dat is toch nergens voor nodig?
Hi,



De iPhone zit op hetzelfde netwerk. (De locatievoorziening staat aan)



Hierbij de screenshots:




Heb jij geen instellingen voor de wifi van de Chromecast binnen Google Home.




Nope, dat is dus het probleem.



Nu heb ik net een ander nummer gebeld van Google en die geven aan dat er momenteel een probleem is met het installeren van de chromecast met iOs. Ze bellen me binnen 24 uur terug... 😞
Heb je ook een Android telefoon of tablet?

Dan configureer je de Chromecast daar toch even mee. 😎
Helaas... Apple regeert in dit huishouden 😉
Helaas... Apple regeert in dit huishouden 😉

Foute boel dus. 😉
K#T Apple 🙂
@Steven1980

zitten in hetzelfde schuitje...

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, zou je een bericht kunnen plaatsen als jij meer weet?

Heb ook echt al van alles geprobeerd
K#T Apple :)

Jouw woorden, niet de m... eh ... 😎
@rubydejager Doen we...!


Staat locatievoorzieningen aangevinkt op Iphone?Waarom zouden die dan aan moeten staan, dat is toch nergens voor nodig?




Ik reageer als Androidgebruiker. De handleding van Google en alle andere adviezen zijn daar duidelijk in. Bij mij werkt het zonder locatietoegang niet.

Ik citeer:

""""

De Google handleiding:

Het is heel eenvoudig om de Chromecast te installeren via de Google Home app op jouw iOS of Android apparaat..............................

Download de Google Home app via de App Store of Google Play store.............

Zorg dat je mobiel op hetzelfde netwerk zit als waarvoor je de Chromecast wil instellen........................

Open de Google Home app, druk op de knop “Toevoegen +” > Apparaat instellen > Nieuwe apparaten instellen..........................

Kies het Google account en het huis waarvoor je de Chromecast wil vinden

Geef toestemming voor locatie services en locatie toegang

De Google Home app zal zoeken naar apparaten in de buurt, klik het apparaat aan en klik op volgende.

De app maakt nu verbinding met de Chromecast voor de configuratie

Er zal een code worden getoond op de televisie. Klik op “ja” als de code op jouw televisie ziet.



Handleiding Computer!Totaal:

Google Home

Pak je smartphone of tablet erbij en installeer de Google Home-app, deze is beschikbaar voor zowel Android als iOS. Sterker nog, de kans zit er dik in dat deze al geïnstalleerd staat op je smartphone. Wanneer je deze app start krijg je een overzicht van alle gekoppelde apparatuur in huis. We willen een nieuwe Chromecast toevoegen, dus druk je op het balletje met Toevoegen en vervolgens Apparaat instellen, Nieuwe apparaten in huis instellen. Daarna geef je aan in welk huis je je Chromecast koppelt en eist Google locatietoegang - waarschijnlijk om te bepalen welke toegangsrechten je voor content hebt.
@Steven1980

hij doet het nu bij mij! Ik heb het nu via een iphone 8+ gedaan en dan doet die het wel, als ik het op mijn eigen telefoon (iphone 6S) doe deed die het niet!
@rubydejager Helaas.... bij mij niet... geprobeerd op een iPhone X, een iPhone 8+ en een nieuwe iPad pro... allemaal niets...
Goedemiddag,



Ik heb een nieuwe Google Chromecast gekocht en een Google Home.



Ik heb KPN glasvezel met een Expediabox V10A, met daarbij 3 DVS1200 extenders (ook geleverd door KPN).



Ik heb de Google Home app geïnstalleerd op mijn iPhone. Ik doorloop de volgende stappen in de app:




  1. Apparaat instellen. -> CHECK
  2. Nieuw apparaat instellen-> CHECK
  3. Een huis kiezen -> CHECK
  4. Chromecast0380 kiezen -> CHECK
  5. Verbinden met Chromecast - CHECK (Lukt ook)
  6. Code weergegevens - > CHECK
  7. Help Google verbeteren ->CHECK
  8. Waar staat dit apparaat -> KEUKEN -> CHECK
  9. WIFI netwerk kiezen -> CHECK
  10. Verbinding maken met WiFi -> Verbonden
En dan... Er is iets misgegaan! Keuken is mogelijk ingesteld, maar we kunnen niet met het apparaat communiceren vanaf je iPhone. Het is mogelijk dat je Chromecast en iPhone zijn verbonden met netwerken die niet met elkaar kunnen communiceren. Misschien is een kleine wijziging in de wifi-instellingen vereist.



Klik op "Hulp nodig?" -> Schakel AP-isolatie (toegangspunt), ook bekend als clienisolatie of gastmodus, uit op uw router.







Wij hebben exact hetzelfde probleem met de Google Home Mini en begrijpen niet waarom hij niet wil verbinden. Hebben alle instellingen in de router nagelopen, alles een aantal keer opnieuw opgestart etc. Ik lees mee voor tips!


@rubydejager Helaas.... bij mij niet... geprobeerd op een iPhone X, een iPhone 8+ en een nieuwe iPad pro... allemaal niets...





Ik ben even verder gaan prutsen en krijg de Home Mini wel verbonden met mijn Samsung werktelefoon zonder problemen. De issue ligt dus niet in het modem maar duidelijk tussen iPhone en Google in mijn ogen. Eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd in de werktelefoon kon ik het account ook gebruiken op mijn iPhone 6s en heb mijn man met zijn gmailadres uitgenodigd (iPhone 7). Dit werkt nu prima (vooralsnog). Ik heb de app van mijn werktelefoon inmiddels verwijderd en de connectie blijft gewoon bestaan.
Ik ben even verder gaan prutsen en krijg de Home Mini wel verbonden met mijn Samsung werktelefoon zonder problemen. De issue ligt dus niet in het modem maar duidelijk tussen iPhone en Google in mijn ogen. Eenmaal geïnstalleerd en geconfigureerd in de werktelefoon kon ik het account ook gebruiken op mijn iPhone 6s en heb mijn man met zijn gmailadres uitgenodigd (iPhone 7). Dit werkt nu prima (vooralsnog). Ik heb de app van mijn werktelefoon inmiddels verwijderd en de connectie blijft gewoon bestaan.

Zelf heb ik een vermoeden dat dit "gewoon" een foutje is in de Google Home app voor iOS.

Vandaar dat

Heb je ook een Android telefoon of tablet?

Dan configureer je de Chromecast daar toch even mee. 😎


Het klopt je de Google Home app feitelijk alleen nodig hebt om de Chromecast te configureren. Eenmaal geconfigureerd blijft die gewoon beschikbaar voor alle apps die willen casten. Volgens mij hoef je daar zelfs geen "uitnodiging" voor te versturen, tenminste ... niet in de wereld van Android.
de google nest hub kan geen verbinding maken met ons wifi netwerk. Geeft aan dat er een aanpassing aan de router moet plaats vinden, kunnen jullie zsm deze instellingen aanpassen ajb?



Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Hier precies het zelfde de 1e nest hub teruggebracht nu een 2e nieuwe met het zelfde probleem, heb geen kon

lijkt op een fout in de Google Home app

ik heb een iPhone



Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Goedemiddag,



Ik heb de nieuwste Google chromecast gekocht.

en nu het probleem, aan het eind vd installatie zegtie “ dat hij hem niet kan communiceren met mijn iPhone en “schakel ap isolatie uit op het modem”.

Wie o wie kan mij helpen? Ik ben ook via

http://192.168.2.254/ het modem in geweest, maar ik kan niks vinden. Heb de v10 modem.

Ook kunnen ze mij hij KPN klantenservice niet verder helpen.



Ik weet het niet meer.... weet wel dat ik er hoofdpijn van heb😑



bedankt alvast!



Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Hier 1e Google nest hub en mini bundel geroutineerd een nieuwe gekregen maar wederom exact het zelfde probleem, het is denk ik wachten op een iOS update voor de Google-home app. Ik heb mijn router fabrieksinstellingen terug gezet, ik heb de nest/hub fabrieksinstellingen teruggezet UPnP open gezet niets werkt heb zelf glasvezel, ben naar een kennis gegaan met Ziggo maar ook daar helaas geen verbinding mogelijk, ik ken helaas niemand in mijn kennissen kring met een Android toestel dus dat kan ik niet proberen

misschien kan ik proberen een smartphone op MP te scoren met Android want anders breng ik alles voor de 2e keer retour en vergeet ik deze nachtmerrie