Na een update van de router is er geen verbinding meer te maken met een externe camera of Ring Deurbel
Hi ​
Heb je ook portforwarding ingesteld voor deze apparaten om ze van buitenaf te benaderen?Â
Na een update kunnen dit soort instellingen soms verdwijnen, dus neem voor de zekerheid alle informatie over portforwarding op modems met KPN Software door en kijk of jouw instellingen nog goed staan.Â
Ik heb alles wat boven genoemd is gedaan. Zelfs contact gehad met de help desks van zowel de Ringdeurbel als
Ring wist mij doodleuk te vertellen dat de deurbel vermoedelijk stuk was. Via jullie moest ik het 1TV6 protocol uitzetten, maar die stond uit.
Kortom geen oplossing.
Mijn zoon It er wist er vandaag achter te komen dat door de update de Firewall het probleem is.
Toen hij die uitzette was het probleem opgelost.
Hopelijk gebeuren er niet te vaak van deze geintjes.
Maar voor nu is het opgelost. (echter wat het uitschakelen van de Firewall gaat betekenen is mij niet duidelijk.)
Nou... dat zou wel wat wezen... als de firewall van KPN op standaardinstellingen de communicatie van de Ring deurbel tegen houd. Er hangen 1000en Ring deurbellen in Nederland.Â
Ben ik helemaal met je eens. Maar ja , dat was de enige optie blijkbaar. Een ict er weet echt wel wat er speelt toch? Ik hoor dat het veel vaker voorkomt dat er na een update problemen met de Firewall.
Ik ben wel benieuwd wat de KPN hier van vindt.
En wat het voor kwaad kan.
Laten we hopen dat er een degelijk antwoord op komt.
Een ict er weet echt wel wat er speelt toch?
Als die weet wat er speelt, dan zou ik hier graag wat meer informatie willen zien. Welke poort word er door de Ring gebruikt die de firewall blokkeert? Meer informatie, daar hebben we allemaal wat aan.
Dit:
Mijn zoon It er wist er vandaag achter te komen dat door de update de Firewall het probleem is.
... klinkt alsof die zomaar wat geprobeerd heeft.
Hij heeft zeker niet zomaar wat geprobeerd.
We hebben alles uitgeprobeerd en getest. Niets werkte zodanig dat de camera het weer ging doen.
Het was goed te merken dat de camera wel wilde up daten etc. maar ergens werd dit tegen gehouden.
Uiteindelijk was dit de oplossing. Ik kan je zo niet meer info geven helaas, daar ik er totaal geen verstand van heb. Het geeft bij mij zeker wel twijfels als de Firewall uitgeschakeld wordt , maar als dat de enige oplossing is dan moet dat maar. Ik moet erbij zeggen dat ik van Ring ook een nieuwe camera heb gekregen omdat men dacht dat de oude stuk was. Deze deed het evenmin. Nu blijkt dat dit eigenlijk overbodig was.
Nogmaals , ik hoop dat KPN zelf ook reageert .
De firewall helemaal uitzetten zou beslist niet nodig moeten zijn, maar als dit er voor zorgt dat alles weer werkt lijkt het er wel op dat er ergens een regel de firewall in de weg zit.
Voor de handigheid stuur ik je een artikel over de firewall instellingen op modems met KPN Software mee.Â
Onder beveiligingsniveau aangepast kun je dan bepaalde regels toelaten. Wat als je die gebruikt voor de externe camera en de deurbel?Â
Vandaag zelfde probleem gehad met een Ring deurbel. Oplossing was om een extra Wifi kanaal aan te zetten op 2,4 GHz. Deurbel en de bel (Chime) daarmee verbonden, daarmee werkt alles weer.Â
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.