Skip to main content
Vraag

Geen verbinding met Epson sx535wd na update van Experia Box V10

• January 24, 2025
  • 117 reacties
  • 1872 keer bekeken

Toon eerste bericht

117 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 4, 2025

Ik heb begrepen  van Doman dat een repeater een oplossing kan bieden 

welke op 2,4 ghz uitzendt en alleen beveiligd is met wpa2 

kan iemand mij aangeven welk repeater ik dan moet hebben ? 

ik zie even door de bomen en bos niet meer 

groet Peter 

Als je toevallig nog een oud/ouder modem hebt liggen, welke eerder gebruikt werd voor de aansluiting met de internet-provider, dan zou je die kunnen gebruiken door de printer een WiFi verbinding met dat modem te laten maken en dit modem via een LAN-verbinding aan te sluiten op het huidige KPN-modem. Wel de DHCP-server op het oude modem uitzetten, zodat de printer, of het apparaat, een IP-adres krijgt toebedeeld door het nieuwe modem. Ik maak b.v. gebruik van een oud ADSL-modem, van destijds Telfort.

• Topper
  • September 5, 2025

this inmiddels gelukt !

heb een repeater bij de action gekocht deze kan je ook alleen op 2,4ghz zetten 

heb de boel ingesteld en de printer maakt weer contact 

bedankt voor de tips 

👍

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 8, 2025

Bij mij is het inmiddels ook gelukt had nog een oude speedtouch liggen. verbinding mee via wifi. dhcp server uitgezet op de speedtouch en deze met kabel verbonden me de experiabox. Wel de beveiliging op de speedstouch op de wifi aangezet. Daarna de printer opnieuw geinstalleerd. Dit gebeurd de eerste keer met usb kabel. Nu kan ik weer draadloos printen.

Bedankt voor de tips die hier zijn gegeven.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 8, 2025

Bij mij is het inmiddels ook gelukt had nog een oude speedtouch liggen. verbinding mee via wifi. dhcp server uitgezet op de speedtouch en deze met kabel verbonden me de experiabox. Wel de beveiliging op de speedstouch op de wifi aangezet. Daarna de printer opnieuw geinstalleerd. Dit gebeurd de eerste keer met usb kabel. Nu kan ik weer draadloos printen.

heb nu experiabox v8 gebruikt omdat deze beter te beveiligen is deze verbonden met experiobox 10

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 10, 2025

heb nu experiabox v8 gebruikt ipv de speedtouch omdat deze beter te beveiligen is en deze verbonden met experiobox 10

heb er ook een slimme stekker op gezet dus deze v8 hoeft niet altijd aan te staan alleen als ik wil printen en dat doe ik heel weinig. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Er is op dit moment niet meer te melden, sorry.

We zijn inmiddels weer twee maanden verder, dus ik ben zeer benieuwd of en wat er nu ‘te melden valt’.

Zou je ons een update kunnen geven over de acties die lopen en de status daarvan en wanneer we kunnen uitkijken naar een oplossing?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 7, 2025

Helaas geen reactie en update over de huidige status.

Ik heb, al weer enige tijd geleden, een klacht ingediend om het gebrek aan communicatie en voortgang aan de orde te stellen.

Wellicht ook een idee voor andere belanghebbenden.

Dit kan eenvoudig via de volgende webpagina.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Ook de behandeling van de ingediende klacht verloopt niet heel voorspoedig.

Ingediend begin september, ik werd terug gebeld tijdens mijn vakantie, maar kon het betreffende nummer vanuit het buitenland niet terugbellen, dus uiteindelijk vorige week dinsdag iemand gesproken die aangaf zich erin te gaan verdiepen en mij afgelopen vrijdag een reactie per email te zullen sturen, en tot zover het verhaal ...

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Helaas geen reactie en update over de huidige status.

Ik heb, al weer enige tijd geleden, een klacht ingediend om het gebrek aan communicatie en voortgang aan de orde te stellen.

Wellicht ook een idee voor andere belanghebbenden.

Dit kan eenvoudig via de volgende webpagina.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Ook de behandeling van de ingediende klacht verloopt niet heel voorspoedig.

Ingediend begin september, ik werd terug gebeld tijdens mijn vakantie, maar kon het betreffende nummer vanuit het buitenland niet terugbellen, dus uiteindelijk vorige week dinsdag iemand gesproken die aangaf zich erin te gaan verdiepen en mij afgelopen vrijdag een reactie per email te zullen sturen, en tot zover het verhaal ...

Op 10 oktober ontving ik (na een aantal maal bellen) de volgende (teleurstellende) reactie van KPN naar aanleiding van de klacht die ik (begin september) had ingediend.

“”

Beste meneer <xyz>

U heeft een melding ingediend over de problemen die u ondervindt met de connectie van uw printer met de WIFI na de update van uw (KPN)modem.

De situatie is in onderzoek. Een duidelijker antwoord kunnen we u op dit moment helaas niet geven. 
U kunt wellicht een tijdelijke oplossing vinden door zelf een accespoint aan te sluiten en daarmee de printer te verbinden.

Het spijt ons dat we u op dit moment niet verder kunnen helpen. 

Met vriendelijke groet,
Team KPN

“”

Ik overweeg nu een volgende stap ...

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Ik kan hierover nog een update geven. De gegevens die jullie hebben verstrekt over de printer, in combinatie met jullie abonnementsgegevens en de modem firmwareversie ligt nu bij de fabrikant. Er loopt nu een ticket wat betreft dit issue en ze gaan ermee aan de slag. De hoop is dat een fix dan kan worden meegenomen met een volgende update van het modem. Daar is het voorlopig wachten op. 

Is er (negen maanden na melding van het probleem in dit forum) al nieuws te melden over het onderzoek door de fabrikant?

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Ik zie wel op de site van Epson dat er een nieuwe universele printer driver op staat (18-Sep-2025)
Ik heb zelf deze printer niet, dus kan het niet uitproberen. 

https://www.epson.eu/en_EU/support/sc/epson-stylus-sx535wd/s/s1010

(onder drivers)

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Ik zie wel op de site van Epson dat er een nieuwe universele printer driver op staat (18-Sep-2025)
Ik heb zelf deze printer niet, dus kan het niet uitproberen. 

https://www.epson.eu/en_EU/support/sc/epson-stylus-sx535wd/s/s1010

(onder drivers)

Dit probleem wordt veroorzaakt door ‘nieuwe’ software/firmware in het KPN-modem en treedt op in combinatie met verschillende draadloze printers/apparaten, dit is ook bevestigd door KPN. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit opgelost wordt door nieuwe EPSON-software …

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 12, 2025

Is er (negen maanden na melding van het probleem in dit forum) al nieuws te melden over het onderzoek door de fabrikant?

Net als mijn collega van de klachtenafdeling kan ik je geen duidelijker antwoord geven dan dat het in onderzoek is, sorry.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Net als mijn collega van de klachtenafdeling kan ik je geen duidelijker antwoord geven dan dat het in onderzoek is, sorry.

Zijn jullie hier echt serieus mee bezig? Ik krijg namelijk de indruk van niet. 

Zijn er al onderzoeksresultaten? Al aan het testen met mogelijke oplossingen? 

Volgens mij hopen jullie dat het zichzelf "oplost" doordat men uit ergenis maar nieuwe apparatuur aanschaft.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • November 13, 2025

Het modemteam kijkt hier zeker naar. Als we meer informatie hebben, dan zullen we dat ook zeker delen. Maar voor nu is dit wat het is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Het modemteam kijkt hier zeker naar. Als we meer informatie hebben, dan zullen we dat ook zeker delen. Maar voor nu is dit wat het is.

Inmiddels 10 (bijna 11) maanden geleden dat dit probleem is gemeld en al geruime tijd ‘in onderzoek’.
Het zou fijn zijn als KPN ons een inhoudelijke update zou kunnen geven over de stappen en vorderingen van dit onderzoek. (Wanneer) Kunnen we die verwachten?

• Nieuwkomer
  • December 20, 2025

Helaas pas net kennis genomen van het forum. Heb twee weken geleden mijn Samsung M2835DW printer weggegooid, nadat ik dagenlang probeerde hem weer met internet te verbinden. Had daarna een Brother HL-L2445DW gekocht, maar die raakte continu de verbinding met het netwerk kwijt. Dus weer retour moeten sturen. Nu een HP M207DW thuis staan, die ik nog moet aansluiten. Ik hou mijn hart vast. Voordat ik dit forum las wist ik niet dat evt het modem de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Voor wat betreft de (oude) Samsung M2825DW laserprinter vermoed ik dat de oorzaak wel het modem/firmware update was. Voor de nieuwe Brother HL-L2445DW durf ik dat niet te zeggen; kan ook een combinatie zijn van printer firmware en Mac OS X Sonoma. Wat ik wel vreemd vind is dat ik de printer niet onder ‘Connected Devices’ zie. Daardoor kan ik ook geen vast IP adres aan de printer toekennen. Dat geldt trouwens voor de meerderheid van aangesloten apparaten (van 24 apparaten zie ik slechts 5 onder ‘Connected Devices’ staan).

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 25, 2025

Inmiddels 10 (bijna 11) maanden geleden dat dit probleem is gemeld en al geruime tijd ‘in onderzoek’.
Het zou fijn zijn als KPN ons een inhoudelijke update zou kunnen geven over de stappen en vorderingen van dit onderzoek. (Wanneer) Kunnen we die verwachten?

Heb ik helaas niet voor je. De issues met sommige printers zijn bekend. Maar of en wanneer daar dan een oplossing voor komt durf ik niet te zeggen. Ik kan alleen maar aangeven de Product Updates in de gaten te houden. We publiceren daar een artikel bij elke update met wat er in de update zit aan oplossingen en aanpassingen. Je kunt je ook abonneren op de Product Updates (blauwe knop bovenaan). Dan krijg je mail als er een nieuwe is. 

Helaas pas net kennis genomen van het forum. Heb twee weken geleden mijn Samsung M2835DW printer weggegooid, nadat ik dagenlang probeerde hem weer met internet te verbinden. Had daarna een Brother HL-L2445DW gekocht, maar die raakte continu de verbinding met het netwerk kwijt. Dus weer retour moeten sturen. Nu een HP M207DW thuis staan, die ik nog moet aansluiten. Ik hou mijn hart vast. Voordat ik dit forum las wist ik niet dat evt het modem de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Voor wat betreft de (oude) Samsung M2825DW laserprinter vermoed ik dat de oorzaak wel het modem/firmware update was. Voor de nieuwe Brother HL-L2445DW durf ik dat niet te zeggen; kan ook een combinatie zijn van printer firmware en Mac OS X Sonoma. Wat ik wel vreemd vind is dat ik de printer niet onder ‘Connected Devices’ zie. Daardoor kan ik ook geen vast IP adres aan de printer toekennen. Dat geldt trouwens voor de meerderheid van aangesloten apparaten (van 24 apparaten zie ik slechts 5 onder ‘Connected Devices’ staan).

In de basis zien we de problemen vooral met oudere printers die niet (goed) overweg kunnen met 5 GHz wifi. Dat combineert dan niet zo lekker. Maar als jij een recente printer hebt gekocht, dan moet die gewoon werken, ​@Roland K. Ik raad je in dat geval dan aan een eigen topic aan te maken. Geef daarin wat uitgebreider aan hoe je thuissituatie in elkaar zit (waar staan de apparaten, hoe zitten ze allemaal op elkaar enz.), dan kunnen we met je meekijken en -denken.