Skip to main content
Vraag

Geen verbinding met extern bureaublad (RDS)

  • 2 September 2024
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds vorige week dinsdagmiddag heb ik geen verbinding meer met een extern bureaublad. Het geeft een foutmelding: 0x300000d. Als modem heb ik de Experiabox V10.  

Overige gegevens:

Giovanni Mion

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Hallo @gember 

 

Ruim 5 jaar geleden had je hetzelfde en toen lag het aan KPN Veilig, is er sinds vorige week dinsdag wat veranderd, nieuw/ander anti-virus pakket geïnstalleerd of zijn er updates geweest van bepaalde programma's of van Windows?

Voor dit soort dingen kan je beter eerst contact opnemen met de systeembeheerder op je werk, als er meerdere gebruikers zijn met hetzelfde probleem weet die wellicht al wat de oplossing is.


Bedankt voor het antwoord. Ik gebruik nog steeds KPN Veilig. En er zijn ook regelmatig WIndows updates geweest. De systeembeheerder kon het ook niet vinden.


Zou het kunnen zijn dat de firmware van jouw V10 geupdate is.

Zo ja, zet de firewall van de V10 eens op laag.


@gember KPN Veilig is waarschijnlijk de veroorzaker, zet even Veilig Bankeren uit.

 


@gember KPN Veilig is waarschijnlijk de veroorzaker, zet even Veilig Bankeren uit.

Sinds vorige week dinsdag?


@wjb Geen idee, ik gebruk KPN veilig niet, maar de filosofie van F-Secure Safe Banking is dat tijdens een Online Banking sessie niemand van afstand mag de scherm en toetsenbord delen en daarom alle RD-verbinding blokkeert.  Waarschijnlijk is wat fout gelopen, in plaats van inkomend wordt ook uitgaande verbinding tegengehouden. Het kan ook zijn dat een update van F-Secure Protection sinds vorige week dinsdag deze fout veroorzaakt.

Remote Access Blocker


Hoi @gember, welkom terug! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, kom je er een beetje uit?


Reageer