Skip to main content

Krijg thuis geen videoverbinding bij Skype (for business), met WiFi, noch bedraad (het geluid werkt wel). Op mijn werkplek werkt het wél, zowel via WiFi als bedraad, met dezelfde laptop. IT-afdeling van werkgever stelt dat het aan de instellingen van thuis netwerk moet liggen. Ik ben leek op dit gebied en kom er niet uit. Helpdesk KPN verbreekt na doorlopen belmenu de verbinding. Sterk staaltje klantvriendelijkheid. 

Vreemd, ik gebruik voor m'n werk ook S4B maar heb daar absoluut geen problemen mee, geluid en beeld werken perfect. Gebruiken jullie een VPN? Hoewel, S4B van mijn werk gaat niet over de VPN, zodat ook externe partijen aan gesprekken kunnen deelnemen.

Wat is overigens de snelheid van je verbinding? Wellicht is de bandbreedte te laag voor video?


Dank voor je reactie Henk. We gebruiken bij mijn weten geen VPN.

De snelheid van mijn verbinding is volgens mij niet het probleem; met Whatsapp, ZOOM, TEAMS en FaceTime werkt video wel prima. Werkgever geeft echter voorkeur aan S4B i.v.m. veiligheid.


Hoi @MvT1963, als alles verder werkt, dan lijkt het mij toch ergens in Skype te zitten. Want werkt het wel als je van jouw telefoon een hotspot maakt naar jouw laptop? Ik verwacht van wel, aangezien het op je werk ook werkt. En aangezien ander programma's prima werken, verwacht ik toch Skype. 


Hallo Bart_Z,

Dank voor je reactie.

Als ik een hotspot van mijn telefoon maak, werkt beeld ook niet.
Dat had mijn collega van IT mij ook laten checken.

Onlangs heb ik thuis een Teams meeting gehad op dezelfde laptop en daarbij deed het beeld het wel.

Ik ga het binnenkort proberen met een andere laptop van mijn werkgever; doet die het thuis wel met beeld, dan wordt een herinstallatie uitgevoerd op mijn laptop.


Ik ben benieuwd. Al ga ik wel vanuit dat die het wel doet. Aangezien het via hotspot ook niet werkt. Zit het dus in de laptop en ligt het niet aan het netwerk of dergelijke.