Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik probeer via mijn pc (Windows10) een VPN verbinding op te zetten via ExpressVPN naar mij playstation5. Echter krijg ik geen verbinding op mijn Ps5. Als ik verbinding maak krijg ik de melding dat er geen ip adres gevonden kan worden binnen het tijdslimiet. 
 

Als ik de VPN uitzet krijg ik wel een normale verbinding vanuit mijn pc naar mijn playstation dus dat werkt. 
 

Wat ik doe: 

Internet komt bekabeld binnen naar mij pc. 
Van mijn tweede ethernet port gaat een kabel van mijn pc naar playstation. 
Ik start de VPN op. In de instelingen “share” ik deze VPN met mijn ethernet 2 port (PS5). 
 

En voila geen ip adres gevonden. 
 

Iemand enig idee wat ik fout doe?  Ik heb een xperiaboxv10

 

Alvast bedankt!

Ik probeer via mijn pc (Windows10) een VPN verbinding op te zetten via ExpressVPN naar mij playstation5.

Dat lijkt me een vreemde set-up om via een verbinding met een VPN-service (vanuit een PC) naar “ExpressVPN” dan nog eens via die VPN-verbinding een connectie te leggen met een PlaySation?

Althans zo lees ik die informatie.

Intern via je thuis netwerk heb je helemaal geen VPN-verbindig nodig onderling tussen apparaten in dat thuis-netwerk. Waarom zou je dan kiezen voor een VPN-connectie?

Dat je wel een connectie hebt met je PlayStation als je de VPN connectie uitzet, lijkt me dan logisch.


Bedankt voor je reactie! Zie hem nu pas in mijn mailbox. 

Klopt het is een vreemde constructie maar in theorie simpel. Het werkt vanuit mijn pc alleen niet via de vpn service. 

En ja waarom ik dit zou willen lijkt me vrij logisch, hierdoor kan ik in andere regio’s spelen. Maar dat terzijde. 

Is er een logische verklaring waarom mijn modem deze vpn service blokkeert? Ik heb meerdere apparaten geprobeerd en geen werkt. Hotspot over wifi op meerdere apparaten ook zonder succes.

 


Wil je de Play Station via VPN laten lopen die je op een PC hebt opgezet, zul je aanvullende instellingen moeten doen, dat de Play Station verwijst naar de “gateway” van je PC / VPN connectie.

Dat gaat niet zomaar automatisch. Diverse handmatige instellingen die je daarvoor moet afstemmen.

De vraag daarbij of het al kan?

Het lijkt me een stuk handiger dat je in de Play Station zelf een VPN Client instelt, die rechtstreeks met de VPN server een VPN connectie opbouwt. Maar is bij mij niet bekend of er op een Play Station überhaupt een VPN Client kan worden geïnstalleerd / ingeregeld?