Skip to main content

HET IS ONGELOOFLIJK VERVELEND 

IKkan geen telefoonnummer van kpn vinden

Iedere 3-5 minuten wegvlende wifi

Jullie vergeten nooit de maandelijks bedraag maar altijd bezig met onderhoud en stoningen 

Deze maand heb ik geen 1 dag gehad met goede internet verbinding 

IK WIL EEN OPLOSSING 

en NU 

 

Het telefoonnummer is 0800-0402. Ik hoop dat een medewerker je kan helpen.

Heb je misschien al gebruik gemaakt van de WIFI manager? 

Welke Experiabox heb  je? 


Hi @Geen wifii, is het je nog gelukt om iemand te pakken te krijgen bij de telefonische klantenservice?

Mocht je nog verdere hulp nodig nodig hebben met de wifi, zou je dan iets meer kunnen vertellen over het wegvallen van je wifi (op alle apparaten? Op welke locaties etc)

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik de lijn doormeten om te zien of alles daar in orde is!


Morgen kome monteur om alles te bekijken


U heeft geluk dat in corona tijd al snel een monteur beschikbaar is. Klanten op het forum en medewerkers staan altijd voor klanten klaar. Soms kan het wel langer duren dan u misschien zou willen. Daar moet u wel rekening mee houden.


Ik heb al dagen gewacht 

Eerste 2 weken van sept slechte WiFi

Tussen 20 en 25 werkzaamheden 

Na 25 Sept weer naar de slechte WiFi


Ik reageerde vooral op de toon van u bericht. Ik begrijp echt wel dat frustratie ontstaat na een tijdje lang storingen te hebben gehad of het gevoel van een slechte wifi terwijl je wel volledig voor het abbonement betaald. Voor de leden die u graag helpen is het soms fijn om op een andere manier te communiceren. Het maakt het allemaal wat vriendelijker. Kunnen wij u ondertussen misschien ook zonder monteur op weg helpen?


Beste Jeroen, 

Bedankt voor uw bericht

Als u net verhuisd bent en kon geen één formulier invullen vanwege de slechte internet 

En als u ook in 't verledenn niet een hele fijne ervaring met bepaalde providers 

Als u erg moeilijk ervaart om met iemand in contact te komen 

Dan gaat u misschien anders reageren

Fijne avond 


By the way

Maand geen wifi is geen tijdje :nerd: ​​​​​​

Het is nu iig goed gekomen gelukkig

 


Ik zeg dat ik u begrijp maar dat wij als forumleden ook graag meedenken. Kunt u iets over de situatie vertellen. Ook vooral wat u allemaal al heeft geprobeerd. Wij helpen u graag. Of wij het kunnen oplossen? Misschien.


Thx voor uw begrip 

Ik heb wifi tools op de website geprobeerd maar welke resultaten verwacht u als u geen internet hebt 

Ik kan de wifi tools zelfs niet goed doorlopen 

Gereset 

Verbindingen/ kabels gecheckt en vernieuwd

Contact met kpn medewerkers op de website is vaag " minstens voor mij" 

Kon z'n nummer niet vinden en kon niet chatten 

 

Bedankt dat u meedenkt 

We gaan morgen zien wat het gaat worden 


Voor u misschien fijn dat er iemand in de directe nabijheid mee zal kijken. Ik ben oprecht benieuwd of er een fijne oplossing gevonden zal worden. Wilt u deze met ons delen?


Ga ik doen 👍


Hi @Geen wifii, hoe is het gegaan met de monteur? Is alles nu weer in orde met je verbinding? :relaxed:


Monteur is langsgekomen 

Zei: oh u hebt echt slechte verbinding thuis

Heeft alle kabels gecheckt 

En naar de internet kast in de wijk gekeken 

Conclusie:

Experia 10 gaat niet goed samen met de WiFi versterker 

De de versterker maar uit en het komt goed 

Doei. 

Verbinding blijft hetzelfde

In de slaapkamers boven heb ik geen wifi. 

 

Nog maar 2 maanden en dan overstappen naar andere provider.

Verder wil ik geen discussie voeren met kpn "de netwerk van Nederland" 

 

 


Dus dit topic kan gesloten worden? Of zullen wij als leden kijken wat wij nog kunnen betekenen? Welke wifi versterkers heeft u?


 


Zijn deze kastjes bedraad aangesloten op de router en waar staan deze kastjes in huis?


1 naast de modem 

Een boven in de slaapkamer 

Inmiddels hebik  beide deruit gehaald


Beide bedraad aangesloten?


Ja


https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Op deze pagina ziet u met welke routers de experia wifi's goed moeten werken. De opmerking van de monteur kan ik moeilijk plaatsen.

Heeft de monteur de kastjes afgekoppeld, hersteld naar fabrieksinstellingen evenals de router en daarna stap voor stap alles weer aangesloten?


Bij mij thuis heeft ie niks gedaan eigenlijk 

Alleen wat is al aangaf bovenaan


 

 

@Noordzee wil jij bevestigen of de topcistarter op deze manier kan proberen alles opnieuw aan te sluiten?

 

Stap 1: Koppel de experia wifi's los van de router.

Stap 2: geef de experiabox een fabrieksreset.

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

 

Stap 3: log in bij de experia box

 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OPV10A modem heeft wél een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in. In dit geval moet je een nieuw wachtwoord kiezen.

Nu is je router weer zoals deze bij de eerste instantie uit de doos kwam. U kunt apparatuur verbinden met de wifi code die achter op de sticker staat.

 

Daarna de volgende stap

 

Reset dan je Experia WiFi.

  1. Dit doe je door de resetknop op de achterkant in te drukken totdat je 3 rode en 1 blauw lampje ziet.

Nu gaan we de experia wifi weer aansluiten.

  1. Zet je de Experia Wifi in de buurt van het modem
  2. Pak de kabel met de gele stekkers. Klik het ene uiteinde in een van de twee gele aansluitpunten van Experia Wifi. Het andere uiteinde steek je in een van de gele aansluitpunten van het modem.
  3. Steek de kabel van de stroomadapter in de zwarte aansluiting van de Experia Wifi. Doe de stekker in het stopcontact.
  4. Het lampje Wireless op het modem gaat uit. Alle wifi-gegevens zijn nu van het modem overgeschreven naar de Experia Wifi.
  5. Het lampje Power van de Experia Wifi gaat eerst aan. Daarna gaat het lampje WiFi branden.
  6. De Wifi Experia werkt nu.

Als laatste nummer 2 aansluiten

De Experia Wifi is ook een wifiversterker. Wil je het wifi-bereik in je huis vergroten, dan heb je een tweede Experia Wifi nodig. Plaats de tweede Experia Wifi op een plek waar je wifi wilt verbeteren én waar een stopcontact is.

  1. Leg de kabel met de gele uiteinden van je modem naar de plek voor je de tweede Experia Wifi.
  2. Je kan ook een eigen UTP-kabel gebruiken die je bijvoorbeeld al getrokken hebt naar de plek waar je de Experia Wifi wilt aansluiten
  3. Sluit de kabel aan op het gele aansluitpunt van de tweede Experia Wifi. Sluit de andere kant van de kabel aan op een van de gele aansluitpunten van je modem.
  4. Steek de kabel van de stroomadapter in de zwarte aansluiting van de Experia Wifi. Doe de stekker in het stopcontact.
  5. Het lampje Power gaat eerst aan. Daarna gaat het lampje WiFi branden.

Beste Jeroen, 

Ik ben zeer dankbaar voor de mooie en duidelijke uitleg 

Ik Zal het morgen gaan proberen en laat u weten 😍

Nogmaals ik ben super dankbaar voor u

 


Ik vraag een zeer gewaardeerd forumlid om mijn oplossing te checken. Ik hoop dat hiermee flink wat klachten af zullen nemen.

 

Welke experia box heeft u precies?