Skip to main content

Hallo,

Ik ben overgestapt op glasvezel en sindsdien heb ik geen wifi data meer met de solaredge omvormer. Ik heb een experiabox V10. Volgens de servicedienst moet ik poortforwarding toepassen.

Hoe moet dat? welke poortforwarding moet ik gebruiken? ipv4 of6? Welke gegevens van de omvormer heb ik nodig?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Onzin. Je hebt nooit portforwardings gedaan (?), dus dat hoeft nu ook niet. Heeft u nu met de overstap op glasvezel een nieuwe Experiabox gekregen? En is dus de naam van het wifi netwerk veranderd?


Er zijn inderdaad geen port-forwardings nodig.

Heeft jouw omvormer wel een verbinding met jouw Experia Box?


Neen, ik heb geen nieuwe experiabox gekregen. Ik moetst de inlog gegevens van de experiabox gebruiken om  opnieuw in te loggen op het glasvezelnetwerk, daarna de  weer omgezet naar de oude naam.


Heeft jouw omvormer wel een verbinding met de Experia Box?

 

Heb je de registratie van jouw SolarEdge op de portal al aangepast naar jouw nieuwe publieke IP adres?


Helaas, de omvormer heeft geen verbinding meer met de wifi.

Ik denk dat de installateur de QR code opnieuw moet scannen en de boel weer opnieuw moet aanmelden.

Bel ze maandag wel.

bedankt voor de reactie


Neen, ik heb geen nieuwe experiabox gekregen. Ik moetst de inlog gegevens van de experiabox gebruiken om  opnieuw in te loggen op het glasvezelnetwerk, daarna de  weer omgezet naar de oude naam.

Je hoeft helemaal niet in te loggen op het glasvezel netwerk, dat kan niet eens. Kunt u wat nauwkeuriger omschrijven wat u precies gedaan hebt?


volgens de instructies van KPN moest de inlog gegevens die op de box staan gebruiken om mijn wifi netwerk te activeren. Ik kwam dan in het portal van de router en heb daar mijn oude wifi gegevens ingevoerd.

Alles werkte behalve de wifi verbinding met de omvormer

 


volgens de instructies van KPN moest de inlog gegevens die op de box staan gebruiken om mijn wifi netwerk te activeren. Ik kwam dan in het portal van de router en heb daar mijn oude wifi gegevens ingevoerd.

Ja dit moet als je een nieuwe Experiabox gekregen hebt. Maar dat is niet het geval lees ik.


Klopt.


Klopt.

Ja, wat klopt er? Als u dezelfde Experiabox gehouden heeft, dan had u niets hoeven doen. Of is de box gereset?


De zelfde box en het is gereset.


Ik denk dat ik de installateur erbij moet halen om de QR code van de omvormer opnieuw in te scannen en zo de boel opnieuw aanmelden bij mijn wifi netwerk.

Met de experiabox kom ik er niet uit en volgens mij ligt het eraan dat de omvormer de gegevens gegevens van mijn wifi netwerk niet meer herkent.

waarschijnlijk door het resetten of de verkeerde handelingen tijdens het overschakelen, zoals eerder gemeld.


Meldt jouw SolarEdge dan opnieuw aan op de wifi van de Experia Box.

Zie de handleiding (pdf).


Thanks