Skip to main content

Hoi hoi,

 

Ik heb een Kobo Libra aangeschaft, mijn oude kobo deed het altijd op het netwerk maar op een gegeven moment was er geen wifi verbinding meer. Dacht eerst dat het aan mijn ereader lag omdat het best wel een oudje was. Na aanschaf van een nieuwe de Libra heb ik dus hetzelfde probleem. Intussen door veel te zoeken op Google, werd er aangegeven om je netwerk te splitsen en dat heb ik ook gedaan. Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. iemand (hopelijk) een oplossing hiervoor, want met het aanschaffen van nieuwe boeken en synchroniseren moet ik die kobo elke keer aansluiten op de computer op werk en dat kan dus niet echt de bedoeling zijn

 

Hallo @Bartniczokm ,

Iemand anders had deze oplossing gevonden: 

 

Maar heb wel een andere oplossing gevonden die misschien anderen ook verder kan helpen.

Als je registreert via kobo kun je desktop-app installeren. Bij wat oudere pc’s is het handig om een Facebook-account of Google-account te hebben. Zorg er in ieder geval voor dat dat e-mailadres van die apps hetzelfde is als waarmee je kobo registreert.

Vervolgens ereader aan desktop app koppelen. Kan zijn dat je de ereader account even moet uitloggen. Daarna dien je een QR-code met tablet of telefoon te scannen vervolgens pakt deze gelijk synchronisatie op. Voor de zekerheid wel even het boek noteren waarin je leest want die info ben je kwijt zodra je je account op ereader loskoppelt en weer opnieuw aan moet melden. Ook kan t geen kwaad om even een back-up op je pc van je ereader re maken. 
 

Wanneer de synchronisatie is voltooid en je koppelt ereader van pc af kun je daarna ook weer zonder deze stappen via wifi (geen 2,4Ghz) synchroniseren. Zo werkt t op mijn eigen ereader nu voorlopig en die van mijn moeder heb ik net ook op deze wijze weten te synchroniseren. Mocht t in toekomst toch weer niet gaan zal ik me weer melden.

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan

 

bron : 

 


Goedeavond ja  via een laptop of pc lukt dat wel alleen op mijn werk. Ik heb zelf een Mac book pro en die ondersteunt geen Kobo desktop 


Hi @Bartniczokm, ik denk graag mee. Ik zie overigens dat je dit ook in een ander topic hebt gepost, ik heb het daar weggehaald zodat we hier verder kunnen.

Ik heb ook rondgekeken en kom een stappenplan op de website van Kobo tegen over WiFi. Je zou die stappen kunnen volgen. Ik ben ook vooral benieuwd of dit eventueel helpt. 


Goedeavond,

 

dat Heb ik allemaal al geprobeerd. :(


Mag ik weten welke modem je hebt? En als je inlogt in de modem, welke beveiliging staat er bij WiFi? 


KPN box 12


KPN box 12

En als je inlogt in de modem, welke beveilig staat er bij WiFi? 

Zou ik dit ook nog mogen weten van je? 


Ik Alles geprobeerd om in te loggen op mijn wifi modem maar hij pakt niks 


This gelukt maar wat bedoel je bij beveiliging bij wifi als ik dit open staat er firewall medium


This gelukt maar wat bedoel je bij beveiliging bij wifi als ik dit open staat er firewall medium

Met beveiliging bedoelt @Alex van KPN de WPA-instellingen bij de wifi, die kunnen staan op WPA2/WPA3 en kun je dus aanpassen naar WPA2 zodat het weer zou moeten werken @Bartniczokm 

Dit heeft dus niets met een firewall te maken.


Ohh dan ga ik daar direct even naar kijken


Reageer