Skip to main content

Ik heb problemen met het verbinden van mijn PS5 met mijn WiFi (Box 12) en je kunt de volgende foutmelding zien in de afbeelding hieronder. Het is vreemd dat ik meerdere telefoons, laptops en tablets zonder problemen kan verbinden met mijn WiFi, maar als het op de PS5 aankomt, kan ik hem niet koppelen. Ik heb geprobeerd de KPN helpdesk te bellen, maar ze willen/kunnen me echt niet helpen met dit probleem. Ik heb mijn router meerdere keren gereset, en ik heb dit ook gedaan met mijn PS5 maar helaas blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Om er zeker van te zijn dat het een routerprobleem is, heb ik de PS5 van mijn broer meegenomen naar mijn huis en die gaf me dezelfde foutmelding als in de afbeelding hieronder. De router is letterlijk 5 stappen verwijderd van de PS5 en zou zonder problemen moeten werken. Ik heb ook een pakket met 1000mbps dus het is extreem vreemd dat dit kan gebeuren. Ik heb de instellingen nooit veranderd vanaf dag 1 toen ik KPN thuis geïnstalleerd kreeg. Misschien is er een standaardinstelling die de verbinding met de PS5 verhindert. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? 

 

Korte samenvatting:

  • Internet werkt klakkeloos als ik de kabel koppel aan mijn PS5
  • WiFi sterkte kan niet het probleem zijn, want ik heb nog een WiFi versterker boven zitten.
    • Mijn PS5 is beneden en mijn router ook, er zit maar 1 deur tussen deze twee apparaten en qua afstand is het letterlijk 5 stappen lopen.
  •  (Harde) reset heb ik al 100x geprobeerd bij beide apparaten zowel bij de Box12 router als bij de PS5 (fabrieksinstellingen). WERKT NIET!
  • Ik ben ervan overtuigd dat het probleem aan de router instellingen ligt.
  • Extra Wifi van 2.4 GHz en 5 GHz aangemaakt maar ook hier wil de PS5 niet aan gekoppeld worden.

 

Als ieder ander apparaat probleemloos met de wifi van de Box12 kan verbinden, waarom zou het probleem dan bij die Box12 liggen?

Er is geen speciale instelling nodig om een Playstation via wifi te verbinden, en als je de Box12 goed gereset hebt, zou alles ook goed moeten staan.

 

Wil je niet liever bekabeld gamen, of is dat onhandig?

Wat voor wifiversterker heb je staan, Superwifi of een eigen? Komt daar wel data uit, heb je dat getest?

 


@DennisA78 bedankt voor je reactie! De PS5 is ergens anders ook getest, en er is ook een andere PS5 bij mij thuis getest zoals eerder beschreven. Gisteren heb ik via de PS5 kunnen achterhalen dat er iets mis is met Nat Type Failure.

Bekabeld gamen is voor mij geen optie want dan moet ik een kabel trekken naar de woonkamer vanuit de gang. Mijn kleine van anderhalf zal deze bekabeling niet heel laten. 😆

Het is een superwifi en deze werkt uitstekend.Â