Ik heb al enige tijd mijn FTTH werkend met een Mikrotik modem/router, en ook het IPTV gedeelte is me redelijk gelukt. Alleen heb ik voor het IPTV gedeelte erg moeten zoeken op diverse fora en website om de nodige informatie te vinden, blijkbaar is de informatie op https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm niet compleet genoeg.
Voor bijvoorbeeld de IGMP Proxy moet je IP Subnets opgeven waar de IGMP Proxy op moet luisteren, deze gegevens ontbreken in de uitleg van KPN.
Daarnaast is er helemaal geen informatie over eventuele firewall rules die nodig zijn. Het is namelijk nodig om verkeer van de 224.0.0.0 range door te laten in zowel IGMP als UDP. Dit is allemaal informatie die ik gevonden heb via andere websites en forum-leden.
Ik zou graag willen dat KPN de informatie mbt IPTV compleet maakt, want op dit moment werkt het wel maar nog niet op dezelfde vloeiende manier als de Experiabox zelf. Blijkbaar ontbreekt er dus nog iets, maar zolang KPN deze informatie niet deelt blijft het natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.