Skip to main content

Beste,

 

Sinds April ben ik verhuist naar een andere woning en ben klant geworden bij KPN met een Hussel compleet pakket waar ik over het algemeen tevreden mee ben.

 

Via mijn spelcomputers en werklaptop ben ik er achter gekomen dat ik onwijs veel packetloss op mijn nieuwe woonadres heb.

Door het erg schommelende netwerk constantheid ben ik gelijk op onderzoek uitgegaan. In mijn netwerk omgeving gebruik ik een switch zodat ik mijn netwerk apparaten op 1 punt kan aansluiten met port 1 als uplink vanuit de meterkast. Ik maak ook gebruik van een draadloze netwerkadapter voor de KPN settopbox boven zonder problemen.

 

Zelf heb ik mijn Experiabox V10A gereset(Ook naar fabrieksinstellingen) Geen resultaat helaas.

Ik had de Genexis glasvezelbox van het stroom afgehaald en deze weer opnieuw aangesloten toen was mijn packetloss voor ongeveer 2-3 dagen weg en daarna kwam het weer terug, Ik vermoed dus dat de glasvezelbox vervangen moet worden..

 

KPN heb ik al meerdere malen geprobeerd te contacten met dit verhaal alleen word er eigenlijk niet geluisterd.. Dit frustreert mij veel.

welkom op het forum @damiandb! Niet gehoord worden is nooit leuk. Ik hoop die frustratie voor je weg te kunnen halen. Gezien je met het resetten van het modem en het stroomloos maken van de NT alle juiste stappen al hebt genomen lijkt het verstandig de diensten door te meten. Zou je je profiel in kunnen vullen zodat ik dat voor je kan doen? Daarnaast heb ik nog een vraag over het stroomloos maken van de glasvezelbox. Hoe lang heb je deze van het stroom gelaten? Het is namelijk van belang dat je dit langer dan 120 seconden doet. Ik hoor graag van je! :relaxed:


Bedankt voor de verwelkoming Bram!

Mijn profiel heb ik inmiddels ingevuld zoals gevraagd.

Ja de stroom van de glasvezelbox heb ik een paar keer al langer dan 120 seconde van het stroom af gehad. Door meten is al vaker gebeurt en dan kreeg ik als antwoord dat er niks was te zien of iets in deze richting. Zelf gaf ik net zoals in deze topic aan dat de glasvezelbox het probleem is maar dan komt er gelijk en antwoord als we kunnen daarvoor geen monteur sturen of dat het niet gratis is(voor jullie?)

 

ik hoor graag van je!

 

Met vriendelijke groet,

Damian


We kunnen uiteraard gewoon een monteur sturen als er problemen zijn met de diensten. Waar het om gaat is dat we kijken waar het probleem zit. Op het moment dat het een storing is aan onze kant, bijvoorbeeld een kapot modem of een defect aansluitpunt dan zijn de kosten voor ons. Dit is onder andere waarom je de abonnementskosten betaalt. Met uiteraard als uitzondering dat er niet opzettelijk schade is veroorzaakt. Op het moment dat het in het klantdomein zit, bijvoorbeeld als er een kabel is doorgeknipt of het ligt aan een tv scherm dat defect is, dan kunnen er kosten voor de klant ontstaan. Als de monteur dus aankomt en het glasvezelmodem blijkt verouderd of defect dan zijn de kosten voor ons, gezien de storing aan onze kant lag. Komt deze aan en gaat het om je eigen apparatuur dan ontstaan er kosten voor jou als klant. 

Ik zie inderdaad geen verbrekende verbindingen of problemen in de apparatuur. Ik kan nu een monteur sturen. Deze monteur zal dan onderzoeken waar het probleem ligt. Ik kan geen garantie geven dat dit een kosteloze monteur zal zijn gezien uit de metingen het er op lijkt alsof alles in orde is. Ik heb daarnaast nog even wat tijd gestoken in het nakijken of er in het verleden soortgelijke zaken zijn geweest. Daarbij kwam ik dit topic tegen. Ik zou je willen aanraden dit even door te lezen. Wat ik voornamelijk tegenkom namelijk is dat het in veel gevallen ook kan liggen aan de partij waar je verbinding mee maakt. Als je dus een monteur wilt dan kan ik een afspraak voor je maken. Dat met in het achterhoofd dat het dus kan zijn dat er kosten ontstaan en dat het niet zeker is of deze het probleem kan oplossen. 


Hoi Bram,

Ik heb mij erbij neergelegd en zal het probleem laten rusten zoals beschreven in de genoemde topic ligt het probleem waarschijnlijk bij de game servers of de ping naar een adres die foutieve signalen kan afgegeven. 
 

Ik wil je bedanken voor jou tijd en expertise!

 

met vriendelijke groet,

 

Damian