In een andere post zag ik staan dat om het mogelijk te maken een apparaat alsnog het wifi netwerk te laten vinden je een extra wifi netwerk aan kunt maken op alleen 2,4 GHZ. Dat heb ik gedaan. Helaas nog zonder het gewenste resultaat. Ik zie daar ook staan dat het kan helpen dan ook bij de instellingen onder ‘wifisignaal te wijzigen naar wifistandaard n’. Waar vind ik dit? Ik zie die mogelijkheid niet. Heb KPN box12.
Hoi WIllem is het al gelukt? Wat vreemd dat dit apparaat dan zo specifiek is qua netwerkvereisten? Kijk anders eens op onze kennisbank voor de Box 12:
En wellicht heeft iemand uit de Community nog een idee.
Ik heb uitgebreid contact gehad ook met Rituals en het probleem is nog steeds niet opgelost... wachten op een nieuwe update... heb weinig hoop. En dat alleen omdat ik van wifi-kanaal veranderde, daarvoor m'n gebr.nm. en ww nog moest veranderen...
Mijn laatste vraag zag ik nog niet beantwoord: "zie daar ook staan dat het kan helpen dan ook bij de instellingen onder ‘wifisignaal te wijzigen naar wifistandaard n’. Waar vind ik dit? Ik zie die mogelijkheid niet. Heb KPN box12". Zou je die nog kunnen besneeuwde?
Wat voor software versie draait er op de v12.
Maak in de browser verbinding met :
mijnmodem.kpn of 192.168.2.254
Kijk eens of de wifi bij instellingen naar WPA2 personal te zetten is.
Dat staat inderdaad op WPA2 personal. Zowel voor de 2,4 en 5GHZ als de extra wifi alleen p 2,4gHZ.
Hoe kan ik achterhalen wat voor software versie er op de v12 draait. Ik heb geen idee ;-)
Heb je dan ook getest of die dan wel verbinding wil maken met alleen het 2.4GHz netwerk?
Uiteraard. Er verschijnt geen enkel wifi netwerk. Het apparaat blijft in een soort loop. Zoeken en niks vinden.
Als die dan ook geen andere netwerken laat zien, ook niet van de buren dan begin ik te vermoeden dat er iets mis is met het apparaat zelf. Je kan eens kijken of er iets van een harde reset beschikbaar is voor de Genie. Ik kan dat zo niet vinden op de site van Rituals.
Dat heb ik allemaal al lang gedaan. Maar dank voor het meedenken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.