Skip to main content

Heb nu Ziggo. Wil echter glasvezel( vanwege uploadsnelheid) in huis en moet daarom eerst een provider kiezen ( KPN glasvezel netwerk hier…)

Daarom contract aangegaan met KPN, nog 10 dagen bedenktijd….

Ik heb 2 vragen:

  • Nu staat Ziggo modem in bridge, waarachter Orbi WiFi netwerk. Laatste bevalt prima. KPN box 12 kan niet in bridge… Als ik het goed begrijp kan ik gebruik maken van Orbi ( in AP modus) door achter de Box12 een switch te zetten met IGMP. WiFi op KPN box uit.
  • Stel dat voorgaande werkt. Wordt het Orbi netwerk gezien als “ binnenshuis” netwerk of als “onderweg” . Dit ivm het feit dat ik mijn iPad wil gebruiken als 2e TV dmv iTV app. De functionaliteit van de iTV app is veeeeel kleiner dan die van de ZiggoGo app ( oa aantal te ontvangen zenders, gaat mij mn om Belgische, Duitse en Engelse zenders en opname functionaliteit) , maar indien het netwerk “binnenshuis” is de “schade” beperkter.

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met binnenshuis en onderweg.

Als jij je versterkers als accespoints aansluit met evt wifi op Box12 uit, heb je gewoon wifi uit je KPN verbinding via je Orbi's. Zolang je versterkers zich niet gaan bemoeien met ip adressen levert het ook geen problemen op. De KPN itv ontvanger zou dan bijvoorbeeld weigeren te gaan werken door ip conflict. Switch ertussen hoeft niet perse, of je moet ethernet poorten te weinig hebben. Ipad krijgt gewoon z'n wifi en itv app werkt ook.


Een aantal TV zenders kun je alleen “thuis” bekijken volgens de iTV app, bijvoorbeeld Canvas en Ketnet. Blijkbaar niet als je buiten je eigen netwerk bent.

Ik heb de iTV app al geïnstalleerd op mijn iPad en test het via mijn Orbi netwerk , internet via Ziggo. Ik kan dus die zenders niet bekijken.

Vraag is dus of het Orbi netwerk, in AP modus op Box 12,gezien zal worden als een extern netwerk 


Aangesloten op de Box12 (met of zonder orbi) ben je natuurlijk op je thuisnetwerk.

Zoals nu, aangesloten op je Ziggo modem, ben je als het ware niet thuis, want niet verbonden met het KPN netwerk.


Dank voor je reactie!