Skip to main content

Hallo,

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN en heb nu dus de glasvezel aansluiting. (modem 12)

Ik had veel aanloopproblemen en moest mijn hp switch, waar het  hele huis qua ip op hang, vervangen. Ik heb nu een 48 poorts  Ubiquiti.

De vraag is: hoe sluit ik een Gigaset C470IP aan.  Ik heb hierop 2 abonnementen bij busgetphone lopen. Ik heb een IT achtergrond en heb het idee dat ik het modem niet UI kom. Ik kan niet naar de sipservers van budgetphone. 

Weet iemand wat ik moet doen ?

Thanx!  

Welkom op de community en bij KPN @Supergroover 😃

Jammer dat je problemen hebt gekregen met je switch, een 48 poorts Ubiquiti klinkt echter wel als een mooie toekomstbestendige upgrade! Nu die Gigaset nog goed aansluiten. Je geeft aan ‘heb het idee dat ik het modem niet UI kom’, wat bedoel je precies met deze zin? Lukt het je niet om in te loggen bij de user interface van de Box 12? Of gaat er iets anders mis? 

Ik heb hulp gevraagd bij Budgetphone en daat waren ze WEL bereid me te helpen.

( Ik snap het wel KPN wil natuurrlijk dat ik hun dienst gebruik….) Maar dit draait al een tijdje en wilde ik zo laten.

Toen er een omzetting werd gedaan van een vast ipadres naar DHCP kwamen  beide nummers online en was het probleem opgelost …………..

Heel fijn dat je hier via Budgetphone uitgekomen bent ​@Supergroover 😊

Dat je Budgetphone wilt gebruiken vinden wij helemaal prima hoor, we blokkeren hier niets voor en willen je er ook wel mee helpen. Omdat dit een dienst van een ander bedrijf betreft valt het echter wel ‘buiten ondersteuning’, wat inhoudt dat onze klantenservice niet opgeleid is om hier volledig bij te kunnen assisteren. De wil is er wel, maar de kennis ontbreekt. 

Top dat jullie dit als oplossing gevonden hebben:

Toen er een omzetting werd gedaan van een vast ipadres naar DHCP kwamen  beide nummers online en was het probleem opgelost 

Reageer