Skip to main content

hoi net overgestapt van ziggo naar kpn eindelijk glas dacht ik. 
maar helaas 500/500 verbinding werkt erg slecht kan perfect downloaden speedtest geeft lekker 500/500 
ftp opgezet vriend ook kpn uploaden met 62mb/s per seconden perfect! 
download hij van de server gaat het eruit met 1mb/s  
intern op netwerk vlieg  het heen en weer met 100+mb/s

ook onedrive etc allemaal rond de 1-2mb/s max. 
modem gereset andere kabel geprobeerd andere computer maar helemaal niks helpt.
via telefoon 0800 hier heen gestuurd. geen idee waarom ik niet via telefoon geholpen kan worden….

https://www.speedtest.net/result/10790293422.png
https://www.speedtest.net/result/10790309214.png
https://www.speedtest.net/result/10790330475.png
https://www.speedtest.net/result/10790336559.png

Je geeft aan dat de verbinding goed is maar het instort als je het eigen netwerk aansluit. Daar kan kpn natuurlijk niets mee, die is verantwoordelijk tot en met het modem. Als je een kapotte lamp heb bel je ook niet naar de energieleverancier.  Wellicht dat iemand van de forumleden je kan helpen.

 


Joep helaas je heb mijn post verkeerd begrepen.
alles intern werkt gewoon ook ziggo werkt sneller die verbinding is nog actief.
intern van computer naar computer 100mb+.
vriend met 500 mbit die upload naar mijn server gaat ook goed 62mb. 
ik downloaden van zijn server gaat ook goed 62mb. probeer ik te uploaden 1-3mb. 
komt hij hier met zijn laptop 1-3 upload recht op modem met kabel. 
ga ik met laptop naar hem recht op modem met kabel 62mb upload. 
 

dus als me lamp niet aangaat  omdat ze me 20volt geven ja dan ga ik wel bellen. 

 


Heb je nu een hogere snelheid dan je bij Ziggo had/hebt?


upload niet helaas. 1-3mb zou 62mb moeten zijn nu..


Nee dat bedoel ik niet.:wink: Je hebt nu een 500/500 verbinding. Welke snelheid heb je bij Ziggo? 100/100 of zoiets?


500/40


Heb je ook tv van kpn?


ja heb ook tv van kpn.


ja heb ook kpn iptv


Kan het zijn dat de ontvanger niet met een kabel aangesloten is op het modem of dat er een switch tussen zit?


ik denk dat je 2 topics door elkaar haal. ik heb geen problemen met de tv. die ontvanger doet het verder prima. en tussen laptop en modem zit geen switch. maar een cat6 kabel direct op kpn box 12.


Nee dat doe ik niet. Ik wilde uitsluiten dat er een switch tussen zat die geen igmp snooping ondersteunt.  Dat gooit namelijk je netwerk plat. Maar nog even voor de goede orde. Als je niets aansluit op het modem haal je netjes 500/500 maar zodra je je eigen netwerk aan het modem hangt stort de snelheid in.


oke. ook  als ik alles eruit trek behalve laptop direct op modem is zelfde verhaal.
speedtest kpn server 500/500 
al het andere verkeer word geknepen lijkt het.
probeer ik andere server ziggo bv 500/10 vriend doet zelfde test 500/500 

of uploaden naar onedrive of google drive 1-3mb max. 
neem laptop mee naar vriend ook kpn zelfde configuratie. 62mb uploaden… 


Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen want ik weet het niet meer wat te doen. Er zijn hier veel forumleden met meer kennis dan ik dus dat komt vast goed.


ja dit geeft meschien een beter beeld. 
 

 


tot mijn verbazing kijk eens op de bon. monteur heeft zelfde probleem al gehad en gewoon zo weg gegaan en doen voorkomen of alles perfect werkte.. 

 

 


@Rutger_  kan je mij ook niet even helpen ik heb zelfde probleem 😞 maar erg lastig iemand te pakken te krijgen. Glas 500/500 upload traag. | KPN Community

 *Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Foen . Dus in de praktijk is jouw upload nog nooit boven de 50Mbit uitgekomen?

We kunnen samen een monteur inplannen. Houdt er rekening mee dat, als de bottleneck bij jou thuis zit (eigen spullen), er kosten gerekend gaan worden.

Mocht je het idee hebben dat het in ons netwerk of onze apparatuur misgaat gaan we een monteur proberen te regelen. 


ja dit geeft meschien een beter beeld. 
 

 

In deze list staan i.i.g. aardig wat resultaten die zelfs op WiFi in orde zijn.

Het lijkt erop dat er verderop, verder dan spullen thuis, overbelasting kwa capaciteit is. Teveel klanten op 1 verbinding, teveel overboeking i.c.m. veel gebruik van de klanten. Als ze b.v. allemaal in de avond op het zelfde moment zitten te speedtesten, krijg je iets dergelijks.


het is opgelost. hier thuis niks veranderd maar nu haal ik top snelheid naar bijna alle verbindingen 🙂.
stond een monteur gepland voor vrijdag deze heb ik geannuleerd. heeft wel 27 dagen geduurd maar nu eindelijk blij met me verbinding geen idee wat kpn heeft veranderd ben er niet meer achter aan gegaan. 


Hoi @Foen . Dus in de praktijk is jouw upload nog nooit boven de 50Mbit uitgekomen?

We kunnen samen een monteur inplannen. Houdt er rekening mee dat, als de bottleneck bij jou thuis zit (eigen spullen), er kosten gerekend gaan worden.

Mocht je het idee hebben dat het in ons netwerk of onze apparatuur misgaat gaan we een monteur proberen te regelen. 

geen idee wat jullie hebben gedaan maar probleem is opgelost.


@Foen  Oh, dat valt dan weer mee. Jammer dat het zo lang niet lukte. Ik zie hier verder geen verandering maar als er op netwerk niveau (of in een wijkcentrale) geknutseld is zonder ticket valt dat ook buiten mijn blikveld. 

Hou het even in de gaten en mocht het onverhoopt toch weer inkakken, weet je mij te vinden.