Skip to main content

Volgende week wordt ik aangesloten op het KPN glasvezelnetwerk en krijg ik standaard de KPN Box 12 geleverd als modem. Echter wil ik gebruik gaan maken van de UDM Pro dus komt de KPN Box 12 te vervallen.

 

Bij T-mobile kreeg ik eerder de glasvezel direct in hun Draytek modem geleverd. Is dit bij KPN ook mogelijk met de UDM Pro icm de SFP+ module van Ubiquiti?

 

*Neem enkel internet only af dus tv is voor mij geen issue dat loopt allemaal via de Apple TV.

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort ook KPN Glas en een XGS-PON aansluiting en wil het gebruiken zonder Experia box V12 en het televisie kastje van kpn.

Ik ben voornemens direct op de wan van de XGS-PON aansluiting een Ubiquiti Ultimate Dream Machine Special Edition (UDM-SE) aan te sluiten dus de blauwe kabel gebruiken zoals op de afbeelding van @JanD.
Welke poort kan ik dan zelf op de UDM gebruiken? De Wan poort of op een van de sfp poorten waarvoor ik dan een sfp rj45 module moet halen moet halen
 

Zoals ik in dit draadje lees is dat mogelijk maar moeten er instellingen in de UDM-SE gezet worden zoals ik lees in een post van @Enver echter zie ik dat er ook een vlan 6  gebruikt moet worden klopt dat ? Ik dacht nl dat dat alleen de bedoeling was als je een kpn televisie kastje ging gebruiken?

Zijn de laatste instellingen van @Enver actueel dan ga ik ze ook zo overnemen en voor username en password welke moet ik daarvoor gebruiken ? 

Wat ik verder begrijp is dat het ook mogelijk is om die zwarte kap met adapter te verwijderen en dan de udm-se op dat kastje eronder aan te sluiten ??? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. 

 

 


Hoi Allemaal,

In mijn zoektocht om ook mijn UDM Pro  rechtstreeks te krijgen heb ik alvast dit gevonden.

https://fritzshop.nl/glasvezel/1372-sc-apcsc-pc-tk01-patch-cover-incl-glasvezelkabel.html

Nu nog de juiste Gpon sfp module vinden had al de  https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uf-instant gevonden maar die is specifiek voor een unifi Gpon.

Dus iemand tips?

mvg Ruud 

 


Hallo,

 

Begin net ook te kijken wat mogelijk is. Heb zelf een UDM-pro. Ik zat te kijken naar de tk01 patch cover gecombineerd met de UISP Fiber XGS/XG Optical Transceiver - Ubiquiti Store Europe (volgens mij is die XGS-PON, en de specs lijken overeen te komen met de voorschriften van KPN https://kpn.com/w3/file?uuid=563993a1-e48a-485a-90a8-7389c5d6f5d4&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=50183&mode=incontext (bladzijde 5).

 

Ik ga eerst maar eens UI vragen of deze SFP module in de basis ook compatible is met de UDM-PRO / SE. Staat namelijk niet op de site van UI enkel voor de UISP apparaten.

 

(Maar gezien de kosten van de transceiver van UI (€320,65), zou het zomaar toch een UTP verbinding kunnen worden/ blijven :)

 

Groet, Bas


Ik ga eerst maar eens UI vragen of deze SFP module in de basis ook compatible is met de UDM-PRO / SE. Staat namelijk niet op de site van UI enkel voor de UISP apparaten.

Weet je hier al meer over? Ik ben erg benieuwd!


Ik ga eerst maar eens UI vragen of deze SFP module in de basis ook compatible is met de UDM-PRO / SE. Staat namelijk niet op de site van UI enkel voor de UISP apparaten.

Weet je hier al meer over? Ik ben erg benieuwd!

Sorry voor mijn zeer late reactie. Geen bevredigend antwoord van UI ontvangen. Na meermaals algemene informatie te hebben gekregen, kreeg is op de 3e herhaling van mijn vraag het antwoord dat de SFP niet officieel ondersteund wordt. Werkt dus mogelijk wel, maar zeker niet gegarandeerd. Mij te duur om het te proberen, Ik zoek nog wat door.


Al iets meer bekend? 
 

Ik ben van plan om inderdaad dit aan te schaffen:

https://fritzshop.nl/glasvezel/1372-sc-apcsc-pc-tk01-patch-cover-incl-glasvezelkabel.html
 

maar welke sftp+ module ben ik nog niet over uit. Ik heb een udm pro. 


Ik heb inmiddels een forum gevonden waar schot in lijkt te zitten:

[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)

Ik ga hier de uitkomst nog even van afwachten, maar ziet ernaar uit dat dit gaat werken.

 

 


Reageer