Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel doortrekken naar oude ISRA-punt locatie

• April 12, 2023
  • 26 reacties
  • 940 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2023

Ik zal even een update geven wat betreft de situatie. Enkele dagen nadat ik dit topic had gestart kregen we een melding dat er een monteur zou langskomen. We hadden hier niet om gevraagd en afzeggen betekende heel lang in de wacht hangen. De monteur die langskwam vertelde dat hij kwam voor migratie naar glasvezel, terwijl onze situatie nog hetzelfde was. Hierover is niks gecommuniceerd, wat vanuit KPN ronduit slecht is (uiteraard niet de schuld van de monteur). We hebben noodgedwongen het modem tijdelijk in de hoek van de woonkamer gezet omdat hij het koper moest afsluiten. Vorige week is de elektricien langs geweest. Die heeft toen de kabels doorgemeten en constateerde dat één van de aders op beide kabels niet goed was. De ene kabel maken was een fluitje van een cent en daarop hebben we weer 1Gbit/s verbinding. De andere oplossen was hij mee bezig maar hij legde uit dat het probleem hier een stuk ingewikkelder lag en het oplossen kon meer problemen geven dan het te laten voor wat het is. Deze blijft dus 100Mbit/s. Inmiddels hebben we de setup aangepast en alles werkt naar behoren. Dat houdt in:
Glasvezelkastje → S/FTP Cat. 6 kabel → Internet-wandcontactdoos → Rode Cat. 6 kabel → ExperiaBox V10A.
Vanuit de modemrouter gaat er een kabel naar een pc en naar de switch. De telefoon hebben we uiteindelijk toch maar bij het glasvezelkastje gezet. Ik wist zelf niet dat je een telefoonkabel op een internetaansluiting kon aansluiten, maar dat vertelde de elektricien en het werkt perfect.

Iedereen bedankt voor alle hulp!