Skip to main content

Voor optimaal gebruik van de glasvezel aansluiting wil ik Devolo Magic 1 WiFi gebruiken, waarbij de Experia Box v10 niet direct, maar via de link (Devolo LAN Adapter - 220V net - Devolo WiFi Adapter) naar de Experia Box gaat.

De TV aansluitingen zullen wel werken, maar geldt dat ook voor de installatie op de overloop?

Dank voor commentaar en advies.

 

 

De router V10 behoort bekabeld rechtstreeks op de glasvezelkast aangesloten te worden via de rode WAN-poort op de V10, daar achter kun je van alles aansluiten maar tussen de V10 en de glaskast mag en kan alléén maar een geschikte LAN-kabel.

Als je een TV+-decoder DIW7022 hebt van KPN kan deze alleen rechtstreeks bekabeld op de V10 aangesloten worden of op een SuperWifi2-punt van KPN, die weer rechtstreeks bekabeld op de V10 is aangesloten, zie onderstaand schema, wordt van dat schema afgeweken, verleent KPN daar geen ondersteuning op, draadloos alleen volgens het schema.

Of de powerlines goed gaan werken, moet de praktijk uitwijzen, een voorwaarde voor goede werking is dat ze op een geaard stopcontact aangesloten zijn en bij een meervoudig geaard stopcontact mogen dan geen andere electrische apparaten aangesloten zijn, dan kun je beter een stekkerblok op de powerline aansluiten en op dat stekkerblok weer andere apparaten.

De 1e powerline moet uiteraard rechtstreeks bekabeld op de V10 aangesloten worden.

Zie aansluitschema 1 t.e.m. 4 voor de V10


Dit kan helemaal niet. De Experiabox moet rechtstreeks op het glasvezelkastje zitten. Er mag niet tussen dan enkel en alleen een kabel.

En het best kunt u de Devolos überhaupt helemaal nooit gebruiken. Leg gewoon kabels.


Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Dit is vragen om problemen. KPN modem rechtstreeks op het glasvezelaansluiting aansluiten. En voor de rest is bekabeling het beste, anders SuperWifi's. Die overigens nog goedkoper zijn dan devolo's als ik het zo zie 


Hoi @ed10brink, ik sluit me ook bij bovenstaande aan. Het is het beste om de Experia Box bij het glasvezelkastje aan te sluiten en de draadloze opties daarna te gebruiken in het netwerk. Als je de Experia Box aansluit zoals op je afbeelding is het vragen om problemen..


Reageer