Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel ontbreekt nog bij deel VvE-complex met 230 woningen

• July 22, 2026
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Binnen ons VVE complex heb ik jaren geleden meerdere malen met KPN vertegenwoordigers (aannemers) rond gelopen en schema's toegezonden voor de aansluiting van zo'n 230 woningen op glasvezel. De laagbouw woningen en de twee torens zijn inmiddels  jaren geleden een aangesloten op de glasvezel . De pleingebouw en stadsappartementen krijgen maar geen glasvezel. Straks is koper uit.      

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@edwin08 . Welkom hier.

Bedankt dat u dit zo duidelijk uitlegt. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als een deel van het VvE-complex al jaren geleden is aangesloten, terwijl de overige woningen nog steeds wachten op glasvezel.

Op de KPN Community helpen wij met vragen over KPN-diensten en abonnementen. De aanleg van het glasvezelnetwerk valt echter niet onder onze afdeling. Daardoor kan ik helaas niet aangeven waarom die gebouwen nog niet zijn aangesloten of wanneer dit zal gebeuren.

Fijn dat ​@Joep1965  al heeft aangegeven dat de koperaansluiting gewoon blijft werken zolang er nog geen glasvezel beschikbaar is. Dat klopt volledig. 

Voor vragen over de aanleg of planning van glasvezel kunt u het beste contact opnemen met de netwerkpartij die de aanleg in uw wijk verzorgt. Zij kunnen u informeren over de status en eventuele vervolgstappen.

Wat geeft bijvoorbeeld de glasvezelcheck op die adressen voor resultaat? Glasvezelcheck: Heb ik glasvezel op mijn postcode? | KPN

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

De koperaansluiting blijft werken zolang er geen glasvezel is. Daat hoeft u dus niet bang voor te zijn. Heeft u al een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2026

Hoi ​@edwin08 . Welkom hier.

Bedankt dat u dit zo duidelijk uitlegt. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als een deel van het VvE-complex al jaren geleden is aangesloten, terwijl de overige woningen nog steeds wachten op glasvezel.

Op de KPN Community helpen wij met vragen over KPN-diensten en abonnementen. De aanleg van het glasvezelnetwerk valt echter niet onder onze afdeling. Daardoor kan ik helaas niet aangeven waarom die gebouwen nog niet zijn aangesloten of wanneer dit zal gebeuren.

Fijn dat ​@Joep1965  al heeft aangegeven dat de koperaansluiting gewoon blijft werken zolang er nog geen glasvezel beschikbaar is. Dat klopt volledig. 

Voor vragen over de aanleg of planning van glasvezel kunt u het beste contact opnemen met de netwerkpartij die de aanleg in uw wijk verzorgt. Zij kunnen u informeren over de status en eventuele vervolgstappen.

Wat geeft bijvoorbeeld de glasvezelcheck op die adressen voor resultaat? Glasvezelcheck: Heb ik glasvezel op mijn postcode? | KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2026

Jammer nergens bij KPN kan je terecht met vragen over aansluiting op glasvezel. De tool glasvezelcheck voor VVE's van KPN werkt niet. Komt door een verplichtveld ‘aanvulling bij huisnummer’ . De netwerk partij is eveneens KPN. KPN bellen heeft ook geen zin. Dit community was mijn laatste redmiddel. Helaas dus ga maar van community afscheid nemen.