Skip to main content

Router en versterker in de meterkast, spouwmuur met steenwolisolatie en aan de buitenkant de bel en toch: geen wifiontvangst.

Kan de Netatmo bedraad aan de wifi?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Router en versterker in de meterkast, spouwmuur met steenwolisolatie en aan de buitenkant de bel en toch: geen wifiontvangst.

Kan de Netatmo bedraad aan de wifi?

Hallo @oper de camera kan of via wifi of via de kabel, maar of jouw camera een aansluiting voor een netwerkkabel heeft, weet alleen jij.

Bekabeld werken is wel het meest stabiel en het veiligst.

Succes.

 


JanD, bedankt voor je reactie.

Dat is juist het punt: ondanks dat de afstand tussen router en versterker aan de ene kant van de muur en de deurbel aan de andere kant hiervan, is de Wifi-ontvangst zoals de bel aangeeft onvoldoende (wel voor mijn telefoon: 2 streepjes). Daarom zou ik wel een draadje willen trekken tussen router en slimme deurbel, maar weet niet of zoiets op de bel te realiseren is. Dan is het bekabeld en dus het meest stabiel.


Hallo @oper of het bekabeld kan kun je het beste terugvinden in de handleiding die bij het apparaat geleverd is.

Werkt de bel over wifi via de 2.4- of de 5.0-band?

Anders zou je eens van kanaal kunnen wisselen of de kanalen bij beide banden op AUTO zetten.

Succes.

 


Hoi @oper . Welkom op het forum.

Ben je ondertussen al wat wijzer geworden over de mogelijkheid om 'm bekabeld aan te sluiten? Mocht dit niet lukken is wat @JanD schrijft ook het proberen waard. Experimenteer desnoods eens met verschillende kanalen. Kan best zijn dat het ontvangst daar beter van wordt. 


Heren, bekabeld aansluiten gaat niet. Ik heb ook de tip gehad de WiFi versterker iets verder te zetten, omdat die en de Netatmo in elkaars gebied zitten.

ik ga alles proberen. Hartelijk dank.