Sinds een aantal weken, werkt de Google assistent op een drietal verschillende Nest apparaten niet meer goed op mijn netwerk.
Ik heb tweemaal Nest Audio en één Nest mini in mijn netwerk die verder perfect functioneren. Je kan altijd casten en streamen zonder vetragingen of problemen, maar sinds kort doet de Google Assistent vreemd. Je moet minimaal driemaal hetzelfde commando geven, voordat hij voor je aan het werk gaat. Een reboot van het KPN-modem lost (tijdelijk) het probleem op.
Intern netwerk is ongewijzigd en werkt al jaren perfect met Ubiquiti apparatuur.
Ik verdenk zelf de DNS op mijn V12 box een beetje, maar daar is ook niets gewijzgd. Ik heb alleen sinds kort de nieuwe software (eindelijk) op de V12, waardoor je ten minste op een normale manier je configuratie kan bekijken en wijzigen. Er stond nog een update klaar die ik ook geintstalleerd heb, maar het probleem blijft. Dus zowel de huidige firmware, als de vorige firmware geven dezelfde uitkomsten.
Overigens werken de Nest Audio’s op een 2.4ghz netwerk en de Nest mini op het 5ghz netwerk. Daar zit de oorzaak dus ook niet, want ze vertonen allemaal hetzelfde gedrag;
Google; ‘Er is iets misgegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw’
Iemand vergelijkbare problemen?