Skip to main content

Beste, 

Gmail, google maps en youtube werken niet goed. Het laden van de pagina's duurt erg lang, of ze doen het helemaal niet. 

Als ik gebruik maak van de wifi kan ik alle websites goed bereiken. Daarom heb ik de experiabox v9 gereset en de laptop opnieuw gestart. 

Dit helpt ook niet. Is mijn experiabox kapot?

Mvg,

Welkom, @Jan84B3lfort, goed dat je ons gevonden hebt. Alle website laden dus snel, behalve de websites van Google. Dat is wel bijzonder. Je kunt eens een andere DNS proberen, bijvoorbeeld die van Google 8.8.8.8. Dit kan via de webinterface van jouw modem. Je kunt op jouw modem inloggen via mijnmodem.kpn. Als je nog niet eerder hebt ingelogd, dan vind je de gebruikersnaam en wachtwoord op de sticker op het modem. Bij Instellingen > DHCP kun je de primaire DNS aanpassen naar een ander IP-adres, zoals die van Google.


Die werken dus alle 3  via een webbrowser, dus als je niet vermeld welke browser (en wat voor apparaat) je hiervoor gebruikt is er gewoon geen zinnig woord over te zeggen. 

Het zijn overigens alle 3 websites van Alphabet, het moederbedrijf van Google, Youtuge en Gmail.

Het is overigens hoogst onwaarschijnlijk dat het iets te maken heeft met je experiabox. 


Ik dit geprobeerd met IE, Chrome en Firefox.

Ik kan alle sites gewoon goed ontvangen als ik de wifi inschakel op de laptop. Maar via de netwerkkabel heb ik vooral moeite met de Google gelieerde sites. Momenteel gaat inloggen op het KPN forum ook niet. Ik heb de netwerkkabel vernieuwd, telefoonstekker en kabels vernieuwd,verschillende laptops geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem. 

 


De oude ping en tracert via de Dos box is natuurlijk altijd het eerste wat je kan proberen.

Ping www.KPN.Com en Tracert www.KPN.Com

(Niet op de Link drukken, dit forum maakt er jammergenoeg automatisch links van en die krijg ik niet weg)

De eerste moet de tijd aan geven en de 2e het traject dat wordt gevolgd. Werkt dat niet, dan zit het niet in je browser.

 


Ben je er nog uitgekomen met de tips van CorL, @Jan84B3lfort?