Skip to main content

Bij installatie vraagt mijn google home mini om op de routerr de ap isolatie uit te zetten.Echter op de router zit geen ap installatie knop.

Hoe doe ik dat.of heb ik een andere versie nodig.

Er is geen AP isolation actief op de Experia/KPN Box tenzij je het gast wifi netwerk gebruikt.


Dat snap ik. Maar mijn Google speaker wil dat wel anders doet hij het niet. Wat moet ik dan doen? Ik kom zo niet verder met installatie. 


@Marianneabc Dit kan gebeuren als je toch het gast wifi gebruik of je smartphone de 5Ghz band en de Home Mini de 2.4Ghz band gebruikt. Deactiveer voor de installatie 5Ghz band wifi, na succesvol installatie kan je de 5Ghz weer activeren.


Kun je me iets meer helpen? Ik wist niet eens dat ik een gast netwerk had in mijn eigen huis. Hoe kom ik daar af? 

 

En hoe en op welk aparaat moet ik 5ghz deinstalleren?

 

Alvast bedankt voor je hulp


Dit kan gebeuren als je toch het gast wifi gebruik of je smartphone de 5Ghz band en de Home Mini de 2.4Ghz band gebruikt.

Bij gast wifi wel maar het mag geen enkel probleem zijn als de telefoon en Home Mini op verschillende banden zitten.


@wjb Je hou van theorie en ik hou van praktijk, heb je wel google home mini? En heb je geprobeerd met een smartphone op een apart 5Ghz band van experia modem de google home mini te installeren? Zoals ik jou al eerder in ander topic verteld heb, google home producten moesten multicast hebben om vlekkeloos te werken. Dat werkt niet altijd, daarom is voor de installatie voor de zekerheid de 5ghz band uit te zetten, dan zitten beide google home van smartphone en google mini gegarandeerd op 2.4Ghz band. Na installatie kan 5Ghz weer aan, de google home mini kan ook werken op 5Ghz band na een succesvol installatie


... google home producten moesten multicast hebben om vlekkeloos te werken. ...

Multicast is iets dat geregeld wordt op subnet nivo, niet op wifi band nivo.

Zolang beide apparaten maar in hetzelfde subnet zitten mag dat geen enkel probleem zijn.