Skip to main content

Ik heb pas mijn nieuwe experia box 12 gekregen ter vervanging van de v8. Voorheen geen probleem gehad met installeren van google nest mini, maar nu krijg ik het op alle mogelijke manieren niet voor elkaar. Blijft aangeven dat Nest mini geen contact met wifi netwerk kan maken. 

Hoi @RD80, welkom op ons forum!
Deze apparaten zouden gewoon prima met elkaar moeten werken!
Heb je de google nest mini ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen om hem opnieuw te installeren?

Als dat het niet oplost ben ik benieuwd naar de opstelling, gebruik je behalve je Box12 ook nog andere netwerkapparatuur zoals wifiversterkers?

 

*admin edit: link van @JanD  toegevoegd


Beste Thomas, dank voor je bericht. 

Inderdaad nest al gereset naar fabrieks instellingen,  maar zonder resultaat.

Ik heb mijn wifi versterker (via electr netwerk) ook al afgekoppeld,  maar nog steeds geen resultaat. Nest koppelt met mijn app op mobiel, maar nadat je betreffende wifi aangeeft blijft de home app aangeven "kan niet communiceren met nest mini"

 


Ah jammer, dat was namelijk de oplossing in dit topic “"kan niet communiceren met google home mini".
Als dit het niet oplost weet ik het ook even zo snel niet.

Heb je misschien nog een andere telefoon om het mee te proberen? Werkt de google nest mini verder wel? Als je deze bijvoorbeeld vragen stelt?


@RD80 heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Hoi Thomas, nee helaas niet. Andere telefoon geprobeerd,  reset, etc....ben door mijn opties heen. De google nest in de kast om over tijdje nog eens, met een hopelijk ingenieus idee, te proberen.  Snap er niks van, lijkt gewoon niet contact te kunnen maken met de nieuwe kpn box…

Jij nog ideeën? Bvd!


Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee, ik zie hier ook niet bijzonder veel meldingen over voorbij komen dus ik zou zo ook niet met zekerheid kunnen zeggen dat het nu niet kan werken met deze combinatie.

Er komen natuurlijk voor beide apparaten regelmatig updates uit dus het kan zeker geen kwaad het later nog eens te proberen


Hallo @RD80 , de Google Nest mini kan maar 1 netwerk onthouden, in dit geval moet de huidige setting ‘vergeten’ worden door de Nest Mini en weer opnieuw aangemeld worden, zie onderstaande link voor meer uitleg:

https://support.google.com/googlenest/answer/7073477

Succes.

CC: @Thomas 


Beste Thomas en Jan, 

 

Het is me uiteindelijk gelukt,…

Ik heb alles wat kon 1 voor 1 uitgezet, gereset en ontkoppeld en alleen het hoognodige weer aangezet opnieuw ingesteld en uiteindelijk met succes weer laten koppelen met de Google nest…

Met succes dus.  Wat nu de koppeling getriggerd heeft weet ik niet,  maar het werkt. 

Erg bedankt voor jullie meedenken,  erg fijn dit soort vraagbakens.

Fijne avond R.


Hallo @RD80 , goed om te lezen dat het gelukt is.

 


Ah gelukkig! Fijn dat het gelukt is! Bedankt voor je terugkoppeling!