Skip to main content

Probleem bewaking brandmelder in mijn berging i.v.m. mijn scootmobiel in de berging en het opladen daarvan. Onderstaand situatie.

Google Nest Hub (2e generatie)

Google Nest Protect - Slimme rook- en koolmonoxidemelder - Met batterij

KPN 1 Gbit/s download en uploaden

Galerijflat 3Hoog

Berging begaande grond

Berging ten opzichte appartement over de breedte 6 appartementen. Dus berging, 4 appartementen, mijn appartement

De Nest Protect wil ik plaatsen in de berging en verbinden met de Nest Hup.

Normaal zou ik een netwerkkapel trekken meer dat gaat hier niet. Wifi gaat ook zo niet (te veel beton lagen en afstand).

Zenders plaatsen zie ik niet zo zitten.

Welke mogelijkheden heb ik nog???

Graag werkbare opties.

Wim Planting

@willemrichard Je kan via powerline adapters de rookmelder met jouw thuis netwerk verbinden. De verbinding via stroomnet is niet altijd betrouwbaar, maar voor een rookmelder kan een onderbreking van paar ms geen kwaad. Let op dat 2 powerline adapters in dezelfde groep van de zekeringskast zitten. Indien je langere tijd geen verbinding kan krijgen met de rookmelder, staat hij waarschijnlijk al zelfs in brand.


Indien je langere tijd geen verbinding kan krijgen met de rookmelder, staat hij waarschijnlijk al zelfs in brand.

Indien de rookmelder gaat kan je alleen nog maar de brandweer bellen. Verder helemaal niets. De deur van de berging dicht houden. Als je deze opent is het waarschijnlijk WHOEM!!! En lig je in het ziekenhuis in coma met heel je lijf verbrand. 

Rookmelder heel belangrijk. WiFi op een rookmelder is mijns inziens volkomen zinloos. 


Indien de rookmelder gaat kan je alleen nog maar de brandweer bellen. Verder helemaal niets. De deur van de berging dicht houden. Als je deze opent is het waarschijnlijk WHOEM!!! En lig je in het ziekenhuis in coma met heel je lijf verbrand. 

Rookmelder heel belangrijk. WiFi op een rookmelder is mijns inziens volkomen zinloos. 

Jammer, ik zat niet te wachten op dit antwoord. Ik kijk wel verder hoe ik hem kan aansluiten. Maar toch bedenkt.


Zelf denk ik dat wat jij wilt, niet kan. Tenzij je dus wifi versterkers zou plaatsen tussen jouw woning op 3 hoog en de berging. Maar dat lijkt me lastig. Dus heel eerlijk; ik zou niet weten hoe je dit wel kunt oplossen.


@Denise van KPN @willemrichard wil geen powerline adapters gebruiken, een verbinding met thuisnetwerk is ondenkbaar, een wifi repeater tussen 3hoog en berging te plaatsen is een uitnodiging voor onbevoegde toegang (de wifi repeater heeft idr ook een LAN poort). Dus kan kan een oplossing  de rook melder offline te gebruiken werken.

Om het slim zijn moet, zou de volgende opstelling werken.

Gebruik een oud telefoon als wifi hotspot, de mobiel verbinding is alleen nodig bij installatie, als het systeem werkt, kan de simkaart uit de telefoon verwijderd worden. Verbind de rook melder met de hotspot, gebruiken een slim waterkraan aangesloten aan een open tuinslang gericht op de Scootmobiel. Gebruik een automation app, de bij trigger van de rook melder de slim waterkraan vol open en de brand al bij ontstaan blust. 


Reageer