Skip to main content

Sinds ik overgegaan ben (van Ziggo) naar KPN (modem = Box 12) vindt mijn Google Nest thermostaat mijn wifi niet meer. Ik krijg de melding “Mogelijk is je netwerk verborgen of te ver weg”.

Al mijn andere apparatuur werkt prima via mijn nieuwe wifi, zelfs op zolder werkt het.

Moet ik misschien nog iets in mijn modem instellen om mijn Nest werkend op wifi te krijgen? Of ligt het toch aan mijn Nest? Ik wil graag zeker weten dat ik alles heb gedaan vóór ik Google ga benaderen. Zij zullen natuurlijk ongetwijfeld naar de instellingen van mijn wifi-netwerk wijzen voor de oplossing.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Heeft u zich al verdiept in het "Extra WiFi" netwerk? 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855


Hallo @nwschreuder Ziggo gebruikt een andere IP reeks dan KPN.

Misschien de thermostaat even resetten en dan weer aansluiten als nieuw uit de doos.

 


Ja hoor, heb ik. Heb ik ook geprobeerd maar dat helpt niet, ik blijf dezelfde melding krijgen.


Hallo @nwschreuder Ziggo gebruikt een andere IP reeks dan KPN.

Misschien de thermostaat even resetten en dan weer aansluiten als nieuw uit de doos.

 

Heb ik ook gedaan, maar dat helpt ook niet.


Ik zou nog firmware kunnen updaten, maar dat is ook lastig zonder wifi ...


Hallo @nwschreuder gezien de melding,  probeer de thermostaat eens dichter bij je modem te verbinden.

 


Hallo @nwschreuder gezien de melding,  probeer de thermostaat eens dichter bij je modem te verbinden.

 

Ook al geprobeerd ... 😔


Hallo @nwschreuder als je modem in wifi 6 ax stand staat, pas dat eens aan naar wifi 5 ac en bij de 2.4 band wifi 5 N en probeer het dan nog eens.

Kies binnen het modem dan ook bij beveiliging voor wpa2/wpa3 en niet alleen voor wpa3.

 

 


Hallo @nwschreuder als je modem in wifi 6 ax stand staat, pas dat eens aan naar wifi 5 ac en bij de 2.4 band wifi 5 N en probeer het dan nog eens.

Inderdaad, kies voor b/g/n bij WiFi modus.


Hallo @nwschreuder als je modem in wifi 6 ax stand staat, pas dat eens aan naar wifi 5 ac en bij de 2.4 band wifi 5 N en probeer het dan nog eens.

Kies binnen het modem dan ook bij beveiliging voor wpa2/wpa3 en niet alleen voor wpa3.

 

 

Dank voor je reactie JanD.

Ik heb even gekeken, maar kan niet 1-2-3 vinden waar je op doelt. Kun je aangeven in welke tabblad(en) ik dat kan controleren/instellen?


Hallo @nwschreuder als je modem in wifi 6 ax stand staat, pas dat eens aan naar wifi 5 ac en bij de 2.4 band wifi 5 N en probeer het dan nog eens.

Kies binnen het modem dan ook bij beveiliging voor wpa2/wpa3 en niet alleen voor wpa3.

 

 

Dank voor je reactie JanD.

Ik heb even gekeken, maar kan niet 1-2-3 vinden waar je op doelt. Kun je aangeven in welke tabblad(en) ik dat kan controleren/instellen?

Overigens, mbt wpa heb ik maar 1 optie: ik kan alleen kiezen voor wpa2, niet voor wpa3 of wpa2/wpa3.

 


Hallo @nwschreuder als je modem in wifi 6 ax stand staat, pas dat eens aan naar wifi 5 ac en bij de 2.4 band wifi 5 N en probeer het dan nog eens.

Inderdaad, kies voor b/g/n bij WiFi modus.

Ok, ik heb 2,4Ghz op b/g/n en 5Ghz op a/n/ac

Helaas geen soelaas!! 

Ik kan eventueel voor 2,5G nog naar g/n en voor 5G naar n/ac. Andere opties heb ik niet. Wat is nu wijsheid?


Hallo @nwschreuder met de leverancier contact opnemen, ik ben ook even uitgepraat nu.

 


Dank voor jullie meedenken! 👍


Hoi @nwschreuder en bedankt voor jouw berichtje :) 

Zie dat je al veel goede reacties vanuit de community hebt mogen ontvangen alleen jammer dat dit nog niet tot een oplossing heeft geleid 😞 Ik kan zo ook niks anders meer bedenken dan datgene wat al is gezegd dus hopelijk heb je inmiddels contact gehad met de leverancier en heeft dit iets opgeleverd!


Dag allen,

Ik heb vanmorgen uitgebreid telefonisch contact gehad met de support van Google Nest Customer Care Team en zij deden dezelfde suggesties die hierboven ook al besproken zijn. Uiteindelijk kunnen zij ook niets anders dan concluderen dat het aan het apparaat ligt.

Zij hebben, omdat ik het apparaat nog geen jaar in bezit heb en dus nog ruimschoots binnen de garantieperiode zit, een procedure opgestart om een vervangend apparaat toe te sturen. Ik moet dus nog even afwachten wanneer ik deze ga ontvangen.

Zodra deze binnen is zal ik hier delen of e.e.a. dan écht verholpen is …

Nogmaals allen dank voor het meedenken!!

Nico


Dag allen,

Ik heb vanmorgen uitgebreid telefonisch contact gehad met de support van Google Nest Customer Care Team en zij deden dezelfde suggesties die hierboven ook al besproken zijn. Uiteindelijk kunnen zij ook niets anders dan concluderen dat het aan het apparaat ligt.

Zij hebben, omdat ik het apparaat nog geen jaar in bezit heb en dus nog ruimschoots binnen de garantieperiode zit, een procedure opgestart om een vervangend apparaat toe te sturen. Ik moet dus nog even afwachten wanneer ik deze ga ontvangen.

Zodra deze binnen is zal ik hier delen of e.e.a. dan écht verholpen is …

Nogmaals allen dank voor het meedenken!!

Nico

Hoi @nwschreuder en dank voor deze terugkoppeling :) 

Netjes dat je Google Nest wordt omgeruild en ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! 


Nog even een (laatste) update: het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar de nieuwe Nest is eindelijk binnen.

V.w.b. die voeten in aarde: een eerste telefoontje leerde dat er 2 opties zijn:

- ik kan het oude apparaat kan opsturen en heb dan, tot de nieuwe binnen is, geen thermostaat.

- ik kan op voorhand een nieuw apparaat opgestuurd krijgen, maar dat kan alleen als er een reservering op mijn creditcard kan worden gedaan. (Voor het geval ik mijn oude niet zou opsturen, dan hebben ze in ieder geval hun geld binnen.) Maar omdat ik geen creditcard heb was dit niet mogelijk.

Dus heb ik mijn defecte apparaat opgestuurd (naar Polen!). 3 weken gewacht, geen reactie. Weer gebeld, hoop geharrewar over verschillende rma-nummers, maar het ging nu goed komen. Er zou een nieuwe opgestuurd worden.

Weer 3 weken gewacht, weer geen reactie. Weer gebeld, weer een hoop geharrewar over verschillende rma-nummers, maar nu ging het écht goed komen. Ja, ja!!

Maar echt, nu binnen een week de nieuwe thermostaat in huis. Geïnstalleerd en weer een werkend wifi.

Conclusie: heb geduld, het komt uiteindelijk goed bij Google!!


Nog even een (laatste) update: het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar de nieuwe Nest is eindelijk binnen.

V.w.b. die voeten in aarde: een eerste telefoontje leerde dat er 2 opties zijn:

- ik kan het oude apparaat kan opsturen en heb dan, tot de nieuwe binnen is, geen thermostaat.

- ik kan op voorhand een nieuw apparaat opgestuurd krijgen, maar dat kan alleen als er een reservering op mijn creditcard kan worden gedaan. (Voor het geval ik mijn oude niet zou opsturen, dan hebben ze in ieder geval hun geld binnen.) Maar omdat ik geen creditcard heb was dit niet mogelijk.

Dus heb ik mijn defecte apparaat opgestuurd (naar Polen!). 3 weken gewacht, geen reactie. Weer gebeld, hoop geharrewar over verschillende rma-nummers, maar het ging nu goed komen. Er zou een nieuwe opgestuurd worden.

Weer 3 weken gewacht, weer geen reactie. Weer gebeld, weer een hoop geharrewar over verschillende rma-nummers, maar nu ging het écht goed komen. Ja, ja!!

Maar echt, nu binnen een week de nieuwe thermostaat in huis. Geïnstalleerd en weer een werkend wifi.

Conclusie: heb geduld, het komt uiteindelijk goed bij Google!!

Dat had, afgaande op je beschrijving, zeker wat voeten in aarde @nwschreuder!

Gelukkig eind goed, al goed 🙂 Heel erg bedankt dat je dit hier nog met ons hebt willen delen, wordt heel erg gewaardeerd :) 


Reageer