Skip to main content
Beantwoord

Growatt omvormers verbinden niet meer met servers

• 4 maart 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo,

Vandaag een aantal website bestanden geupload, dit lukte eerst niet.

Het blijkt dat in de v10 nieuwe firmware zit waarbij de poort 21 dicht staat.

Na deze in de v10 te hebben aangepast, firewall van middel naar aangepast was ftp geen probleem, verbinding werkte weer.

Echter nu wil met welke instelling dan ook de omvormer(s) niet meer met de server/shinepfone  connecten

Ook op de telefoon lukt dit niet.  er gaan geen gegevens naar de growattserver.

mvg,

Wilfred Maasland

Beste antwoord door Wilfred4G

uh, het lijkt er op dat het is opgelost.

door de instelling op de v10 aan te passen t.b.v. o.a. ftp. (dit werkt dus weer) is een accespunt in de schuur (C80 tp-link) in de war geraakt, ook een cctv die aan dat accespunt is verbonden was ook keurig verbonden met het (thuis) netwerk maar stuurde geen beelden door,

Hoe dit is te verklaren weet ik niet, maar een fabriek reset en de zelfde instellingen terug  laden in het accespunt heeft de cctv hersteld, ik ga er vanuit dat ook de growatt omvormers weer tot leven komen, anders zal ik deze opnieuw koppelen met internet. 

mvg,

Wilfred Maasland

Bekijk origineel

5 reacties

• 3271 reacties
  • 4 maart 2025

Zet de firewall eens op "Standaard". En kijk dat eens een poosje aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 maart 2025

helaas, geen succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

uh, het lijkt er op dat het is opgelost.

door de instelling op de v10 aan te passen t.b.v. o.a. ftp. (dit werkt dus weer) is een accespunt in de schuur (C80 tp-link) in de war geraakt, ook een cctv die aan dat accespunt is verbonden was ook keurig verbonden met het (thuis) netwerk maar stuurde geen beelden door,

Hoe dit is te verklaren weet ik niet, maar een fabriek reset en de zelfde instellingen terug  laden in het accespunt heeft de cctv hersteld, ik ga er vanuit dat ook de growatt omvormers weer tot leven komen, anders zal ik deze opnieuw koppelen met internet. 

mvg,

Wilfred Maasland

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 5 maart 2025

omvormers leveren weer data

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 6 maart 2025

Fijn dat het zichzelf heeft opgelost en bedankt voor het terugkoppelen ​@Wilfred4G! 🙂

Reageer