Skip to main content

Hallo Forum,

 

Sinds enige tijd krijgt mijn shinelanbox geen ipadress meer van mijn KPN modem

Het is een V10 modem van KPN met Software versie V1.01.00T04.0.

Het lampje van de power brandt continu op de shinelanbox, maar lampje van connectie (tweede lampje) dus niet. Het derde lampje van de stick in omvormer knippert 1 keer in de 3 seconden (dat is goed).

Heb al nieuwe shinelanbox gekregen/aangesloten en geeft het zelfde resultaat.

 

Had al een tijdje niet gekeken voor de opbrengst, in volle vertrouwen dat alles zou werken, maar het lijkt erop dat het al sinds 2 december 2022 niets meer logt. Volgens de leverancier van zonnepanelen werken de opbrengt nog wel alleen in de app niet.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen. Modem/Router al meerdere malen herstart gegeven echter ook zonder resultaat!

Hallo @nighthawk_arnie 

 

Is de LANbox rechtstreeks op het modem aangesloten, dus zonder switches of DVS ertussen?

Probeer eens een andere netwerkkabel tussen de LANbox en de V10.


Hallo @nighthawk_arnie 

 

Is de LANbox rechtstreeks op het modem aangesloten, dus zonder switches of DVS ertussen?

Probeer eens een andere netwerkkabel tussen de LANbox en de V10.

Ja ik heb hem rechtstreeks op modem aangesloten, Heeft altijd gewerkt maar in eens niet meer.

Andere kabel is ook al geprobeerd, nieuw kastje gekregen niets lijkt te werken, heb het idee dat mijn kastje ergens geblokkeerd wordt op Modem/Router.

Nu modem weer eens gerest en nu knipperde het 2de lampje op de shinelanbox, echter werkt het nu nog niet

Enne dit is niet beste antwoord had verkeerde knoopje ingedrukt ;-)


Wat geven de ledjes aan weerszijden van de LAN poort waarop de LANbox is aangesloten aan?

Brand er één, beide of geen?

 

Dat beste antwoord kan een KPN moderator weer ongedaan maken.


Hallo Forum,

 

(excusses voor 2de keer aanmelden, maar drukte op verkeerde knop en lijkt nu beantwoord te zijn maar is niet zo)

 

Sinds enige tijd krijgt mijn shinelanbox geen ipadress meer van mijn KPN modem

Het is een V10 modem van KPN met Software versie V1.01.00T04.0.

Het lampje van de power brandt continu op de shinelanbox, maar lampje van connectie (tweede lampje) dus niet. Het derde lampje van de stick in omvormer knippert 1 keer in de 3 seconden (dat is goed).

Heb al nieuwe shinelanbox gekregen/aangesloten en geeft het zelfde resultaat.

Hij is rechtstreeks op modem aangesloten, Heeft altijd gewerkt maar in eens niet meer.

Andere kabel is ook al geprobeerd, nieuw kastje gekregen niets lijkt te werken, heb het idee dat mijn kastje ergens geblokkeerd wordt op Modem/Router.

Had al een tijdje niet gekeken voor de opbrengst, in volle vertrouwen dat alles zou werken, maar het lijkt erop dat het al sinds 2 december 2022 niets meer logt. Volgens de leverancier van zonnepanelen werken de opbrengt nog wel alleen in de app niet.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen. Modem/Router al meerdere malen herstart gegeven echter ook zonder resultaat!


@GeSp alleen het groene lampje knippert op het modem en op de shinelanbox branden zowel de gele/oranje als een knipperende groene lampje.

Had voor de zekerheid mijn modem nog maar een keer herstart gegeven toen zag ik dat het 2de lampje op shinelanboxje knipperde en is nu weer uit.


Andere kabel is ook al geprobeerd...

Is dat een kabel uit 1 stuk? Die vanuit de omvormer rechstreeks doorloopt naar de Experiabox? Niet door de muur loopt ofzo? Of via een draadloze verbindingset aangesloten is?

Als u een laptop aan deze kabel hangt, heeft u dan bekabeld internet? Waarbij dus WiFi uitgeschakeld is?


Admin: berichten samengevoegd met bestaand topic


@nighthawk_arnie 

Het modem lijkt dus wel verbinding te hebben, zie je in het modem zelf ook de LANbox met een IP adres erbij?

Zie hier hoe je inlogt op de V10:

 


Ik zie op de V10 niet iets terugkomen wat er op lijkt iig, Als ik het goed heb begrepen moet er de naam verschijnen van het shinelan kastje echter die zie ik niet. 


Hallo Moderators, kunnen jullie van dit topic het “ANTWOORD” eraf halen 😉 Mijn vraag is nog niet beantwoord namelijk topic is:  “Growatt Shinelanbox heeft geen IP adres meer - KPN Experia Box V10”



Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic


Ik zie op de V10 niet iets terugkomen wat er op lijkt iig, Als ik het goed heb begrepen moet er de naam verschijnen van het shinelan kastje echter die zie ik niet. 

Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je de naam ziet.
Zie je ook geen onbekend apparaat?

Je kan proberen of het helpt om de voedingsconnector van de LANbox er voor 8 sec uit te halen, dan reset de LANbox zich.

Heb je de vragen van Nick83 nog gezien?


@GeSp Ik heb de vraag gezien van @Nick83. De kabel hangt rechtstreeks aan het modem, loopt niet door een muur en ook niet aan een verbindingsset.

Verder zal ik jou test van 8 seconden later vandaag uit proberen. Heb dat volgens mij al een keer gedaan, maar weet niet wat het resultaat was. Heb al zoveel dingen geprobeerd.


@GeSp nou ik heb het geprobeerd die 8 seconden maar ook die helpen niet.

Tevens gekeken of er devices in stonden met onbekende naam of geen naam. Dat klopte inderdaad maar geen enkele ip-adres wat daarbij hoorde correspondeerde met het kastje van de shinelanbox. 

Ik heb werkelijk waar geen idee waar het probleem zit, heb inmiddels al 3 kastjes van Shinelanboxen in huis maar allemaal het zelfde. Weet niet of dit door een KPN-update komt maar het heeft altijd gewerkt tot 2 december 2022 als ik terug krijg. Tja dat krijg ik als ik vertrouwen heb ik alles zoals het hoort te werken 😞 .


** update **

Kreeg zojuist een bericht dat ze de nieuwe Datalogger gekoppeld hebben in mijn account en dat ik weer mijn info kan lezen😀. Heb voor de zekerheid even gekeken en dat blijkt dus ook het geval😁.

 

Echter blijft het lampje op de ShinelanBox dat ie verbonden is uit🤔.

 

Ik ga het in de gaten houden en een ieder bedankt voor meedenken.