Skip to main content

Middels de Gigaset MobileDock LM550 (Android er is ook een Apple versie)  kun je via bluetooth verbinding maken met  DECT, in mijn geval Fritzbox 7590. Zodat je kunt bellen en gebeld worden over het Mobiele netwerk met je vaste handsetjes in huis ( 6 stuks op de Fritzbox  minus 1 omdat de Gigaset MobileDock LM550 eenmaal aanmelden handset poort opsnoept ) 

Vergelijk het met een Carkit die je signaal ook doorzet maar nu in huis op al je handsetjes waar je ook gewoon daarnaast met de vaste lijn  en je vaste nummer kunt bellen.

KPN internet  ----naar----  Router/modem met dect (= o.a. Fritzbox)  (of Router/modem Experiabox met daar achter Gigaset met Dect, of ISDN centrale met DECT op s0 bus Fritzbox,  of mogelijk ander DECT apparatuur) --- naar--- aanmelden  van de Gigaset MobileDock LM550 via Dect als zijnde een handsetje   ---- naar-----  Bluetooth koppeling op je GSM smartphone.   

Werkt goed. Het enige wat we niet goed krijgen is dat de nummerherkenning van de GSM doorgezet wordt naar de handsetjes in huis.  (volgens Siemens  zou  alles werken als alle apparatuur van Siemens is). 

 

Heeft iemand idee hoe we de nummerherkenning van de  GSM Smartphone, via de Fritzbox doorgezet krijgen naar de DECT handsetjes in huis.   Bellen en gebeld worden lukt wel echter zonder nummerherkenning.

 

 

Als je nu een seintje krijgt dat er een reactie en je dan denkt dat er ook een oplossing is dan moet ik je teleurstellen, sorry daar voor.

Ik vind dit wel heel interessant alhoewel ik het nog niet helemaal begrijp, de fritzboxen ken ik goed maar niet deze toepassing.

Maar ik verbaas me al jaren over de gescheiden techniek van mobiele nummers, dwz :

Ik hoop erg dat er een goede integratie komt om te bellen via internet, 1 nummer te gebruiken op de manier die je het beste uitkomt, thuis via internet, in het bos via xG , GSM, of hoe heet dat allemaal.
Ja, sommige mobielen kunnen via wifi bellen, maar die moeite nemen veel mensen niet of de mobiel kan het niet.
En dit alles wordt tegengehouden door  . . . .

(=stukje uit ander onderwerp)


Kees,  Wat begrijp je niet mogelijk kan ik het verduidelijken?


Je gaf een goede uitleg, maar ik had het nog niet goed gelezen :→

Je zet de mobiel in een houder en dan komen de mobiele oproepen op de dect-telefoons binnen.

Dat kan niet anders, helaas, er is geen manier om een mobiele verbinding om te leiden naar voip, HELAAS !

Dus op deze manier heb je nog steeds de beperking van het mobiele netwerk, kwaliteit cq beperkte signaalsterkte op sommige plaatsen.

Wat nog wel handig zou kunnen zijn bij een beperkt signaal, de gsm basis voor het raam of op zolder (oid) zetten en dan kun je met de dects toch het hele huis door. Kan een “oplossing” zijn voor mobiele telefoons die geen wifi bellen aan kunnen.

Maar goed, dit hardop denken heb je allemaal niets aan.

Als je in de oproepen lijst van de fritzbox kijkt (via webinterface) wat zie je dan ?


Dan zie je telkens de naam welke je aan de GSM toegekend hebt in de Fritzbox,  dat is eigenlijk logisch want daar komt de oproep met als met “tussenstation” de Fritzbox ook vandaan, 

 

Schijnt als de opbeller voorkomt in je telefoonboek dat 't makkelijker moet zijn, maar hiermee is het tot opheden ook nog niet gelukt.  Mogelijk moet je  iets doen met CLIP, CLIR, COLP, COLR.

Met de Dx800A lukt het wel,  (daar zit de bluetooth versie ingebouwd, maar daar is verbinding en koppeling beroerd).   Ik weet niet of het beter is in de opvolgers van de DX800A.