Skip to main content

Voor een Minecraft server heb ik een dedicated machine gekocht met UBUNTU erop. De machine lijkt prima ingesteld, maar verkeer van buitenaf kan geen verbinding maken. 

Mijn setup:
H369A → Netgear Nighthawk R7800 → Servermachine, WIFI, Bedraad internet.
 

Ik heb op de H369A mijn Netgear aangegeven als DMZ-IPv4 en heb op de H369A ook poort 25565 geforward naar de Netgear router. (Ook geprobeerd om deze te forwarden naar de server, zonder succes). Tussen de pogingen in heb ik de router ook herstart.

Op de Netgear Router heb ik de poort geforward naar de server, die IP 192.168.1.30 krijgt van de netgear router. Ook deze is herstart na veranderingen.

Ik kan van computer naar de server verbinden via 192.168.1.30:25565
Maar niet naar het publieke IP.

Hoe los ik dit op?


 

Ik heb alles nogmaals doorgelopen. Het lijkt erop, dat doordat ik de DMZ uitzet alles nu wél werkt. Hoe dan ook, ik heb het aan de paat gekregen en ben blij 🙂 Bedankt voor alle hulp iedereen!

 

 


Ik heb alles nogmaals doorgelopen. Het lijkt erop, dat doordat ik de DMZ uitzet alles nu wél werkt. Hoe dan ook, ik heb het aan de paat gekregen en ben blij 🙂 Bedankt voor alle hulp iedereen!

Je moet jouw Netgear juist wel de DMZ Host van jouw V10 laten zijn en op de V10 geen port-forwardings gebruiken t.b.v. de Minecraft server..