Skip to main content

Ik ben onlangs verhuisd en heb daarmee sinds kort een nieuwe KPN verbinding met een Experiabox V10. Tot mijn verrassing kwam ik er echter achter dat Hamachi niet meer werkt. Ik gebruik Hamachi om met vrienden een LAN op te zetten om wat oude spellen te spelen.

In Hamachi kan ik wel netwerken in, maar ik kan geen verbinding met mensen in het netwerk krijgen. Chatten kan wel, pingen niet. Ik heb uiteraard al geprobeerd hamachi opnieuw te installeren, direct te verbinden met de modem (er zat eerst nog een switch tussen), port forwarding op de router te gebruiken maar niets werkt.

De modem is het enige wat veranderd is dus ik vermoed dat er iets in de modem zit wat een probleem is.

Heeft iemand dit eerder gehad en er een oplossing voor gevonden?

Ik heb met mijn telefoon een hotspot geopend. Toen deed Hamachi het. Toen ik daarna weer terugging naar mijn wifi, bleef Hamachi het doen. Ik snap er niets van, maar het werkt, dus mijn vraag kan verwijderd worden.


@MartijnAGO Vreemd, maar fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Er moeten niet bepaalde poorten opengezet worden voor Hamachi in de firewall?Â