Skip to main content

Beste mensen,

 

Ik heb al enige tijd problemen met het geluid wanneer ik televisie kijk.

Eerst viel het af en toe weg, maar de laatste tijd steeds vaker.

Ik heb een Onkyo versterker en een Samsung tv.

De tv wordt middels een HDMI kabel aangestuurd door de Onkyo waar ook de Arris ontvanger op aangesloten zit.

De Arris heb ik al omgewisseld met een andere (van boven). Probleem blijft hetzelfde. Andere HDMI kabels werken niet, andere ingangen op de Onkyo leveren hetzelfde probleem.

Alle andere apparaten die aangesloten zitten op de Onkyo werken allemaal probleemloos.

Als ik de Arris rechtstreeks aansluit op de tv heb ik geen problemen. Echter heb ik niet voor niets een dure versterker gekocht en wil hier gewoon gebruik van maken als ik tv wil kijken.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, want ik heb ze hier of op Google nog niet gevonden.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @rpmwillems, welkom. 

Je hebt dus al ontdekt dat het in de aansluiting zit. Je hebt nu de versterker op de ontvanger aangesloten. Als je de versterker op de tv aansluit dan? Of met optische kabel op de ontvanger? Hoe gaat het dan?


De ontvanger zit op de versterker en de versterker zit op de tv. Dit geeft problemen.

Mijn chromecast zit ook op de versterker en de versterker zit op de tv. Dit geeft geen problemen.

 

Het zit dus in de combinatie van de ontvanger, versterker en tv. Deze zitten allemaal met HDMI kabels verbonden.

Ik heb intussen een optische kabel tussen de ontvanger en de versterker zitten. Nu valt het geluid niet meer uit. Echter duurt het een seconde voordat het geluid aan gaat als je naar een andere zender zapt. Het is niet de oplossing waar ik naar op zoek was, maar het is een oplossing...


En pakt de versterker de ontvanger niet als je deze gewoon op de tv aansluit?


Je bedoeld dat de ontvangen op de tv aangesloten wordt en dan het geluid via de versterker gaat? 

Dat moet ik nog proberen. Maar dat is niet een gewenste opstelling, omdat ik hierdoor de versterker apart aan moet zetten. Nu kan ik alles bedienen met de afstandsbediening van KPN. En als ik gebruik wil maken van chromecast  kan dat via de telefoon. Die gaat nu automatisch op het juiste kanaal van de versterker. Dat gaat dan ook niet, omdat ik dan een andere HDMI ingang van de tv nodig heb.

 

Het geluid was vanmorgen vaker uit dan aan, dus het is nog niet opgelost.


Nee precies, dan zou je een extra afstandsbediening moeten. Maar hopelijk is het geluid dan wel goed.


Helaas, het probleem is hiermee nog steeds niet opgelost. Geluid blijft haperen...


En zonder versterker niet toch? Dan zit het dus in de aansluitng, dat hadden we al bedacht. Ik denk dat het een kwestie is van proberen om de juiste opstelling te vinden. @PeterG heb jij misschien nog idee wat het beste kan werken?


Ik kom hier door de mention van @Bart_Z . Ik heb je topic helaas volledig gemist.

Welke Arris heb je? De 5202 of 2952 (V2)?

Je hebt nu de Arris met hdmi op de Onkyo en dan v.a. de Onkyo met hdmi naar de tv begrijp ik.

We hebben wel vaker meldingen dat de ontvangers VIA een versterker niet altijd goed werkt.

Zelf heb ik 't zo:
De Arris 2952 met hdmi direct op de TV. En de TV met optical naar de versterker (en hdmi voor cec, maar arc ondersteunt de versterker niet, dus ook een optical).

Voor radio luisteren is de 2952 analoog met de versterker verbonden. De versterker schakelt automatisch naar analoge ingang als de tv uit gaat en er dus geen signaal op de optische staat.

N.B.
Zelf heb ik niet zo'n geluk met Onkyo gehad. Beide apparaten hebben het maar DRIE jaar uitgehouden. Heb nu al zo'n 9 jaar een Pioneer. Met DTS-HD en Dolby True HD, 7.1 , en hdmi cec. Nog goed actueel dus, alleen dus geen hdmi arc.