Skip to main content

Op welke manier wil je de HK-speakers aanspreken? Via Airplay of Google Home?

We hebben hier nl. ook problemen met het benaderen van de Harman Kardon Citation 300 via Google Home. De Citation 100 (2x) doet het wél gewoon prima met deze combinatie. 

Het KPN-modem (v12) heeft gewoon contact met de speakers, de IP-adressen zijn netjes uitgedeeld, óók voor genoemde Harman Kardon Citation 300. Maar de Google Home app “vindt” hem niet… Heel akelig allemaal... Tips?

PS: Tot voor kort viel hij wel eens weg, maar nu vindt Google Home hem helemaal niet meer :(
 

*Admin: eigen topic voor  (afgesplitst van: topic)

Hoi @ArmandoD . Welkom op het forum.

Ik kan hier zelf weinig zinnigs over zeggen. Ik hoop dat een community lid nog ideeën voor je heeft. 

Heb je ook op forums van google home en harman kardon gekeken?


Dag @Erwin_ dank voor de ontvangst. 

We hebben contact met KPN en daar wordt aangegeven dat het KPN Modem en de Google Home app compatibiliteitsissues hebben, het is nog niet bekend wanneer dit opgelost is. 
Dat lijkt me een erg onwenselijke situatie gezien de populatie die én KPN heeft én Google Home. Het is voor iedereen te hopen dat het snel opgelost is.

Het zou zeer goed de reden kunnen zijn voor het issue met de HK Citation 300 want die spreken we aan via Google Home. Ik zal kijken op de site van Google én ik ga kijken of ze het wél weer gewoon doen als ik mijn ASUS RT68-U weer aansluit als wifi modem (ipv Wifi via het KPN Modem). Ik laat het hier weten...


Zoals beloofd een update: ik heb mijn ASUS RT-AC68U router aan het netwerk gehangen en als ik de Harman Kardon Citation 100- en 300-boxen aan dat Wifi-netwerk hang (in plaats van die van het KPN Modem) dan werkt het als een zonnetje samen met Google Home (Spotify, Tune-in Radio). 

Heel spijtig dat het KPN Modem blijkbaar zulke issues kent en daarmee een stuk minder “superwifi” is dan beloofd…  


Dank voor de update, @ArmandoD . Fijn dat je het nu allemaal snel en stabiel hebt met je eigen hardware.

KPN blijft uiteraard werken aan de verbeteringen. 


Vraag @ArmandoD loop tegen hetzelfde issue aan. Als je er een router tussen zet, ziet Google Home dit dan niet als een ander 'huis', met andere woorden communiceert alles dan nog met elkaar?

Groet,

Rick 

 

 

 


@Rickdo goede vraag, maar ik denk dat de issue is de wifi verbinding.

@ArmandoD heb je de speakers nadat je ze hebt aangesloten aan de ASUS router, niet meer hoeven te resetten? 

Ik heb tot dit jaar geen problemen gehad met de Experia v10. De ellende begon in mei van dit jaar , ik denk dat er toen een firmware update op de experia geïnstalleerd is. In de nacht gebeurd er is waardoor daarna de HK speakers geen verbinding meer maken met Spotify of TuneIn. De Eco mode van de Experia staat uit. Dus weet ik niet wat er voor zorgt dat de connectie van de speakers verbroken word 

Bedankt alvast voor jullie commentaar.