Sinds gisteravond zijn de SuperWifi’s gestopt met werken. Aanvankelijk dacht ik misschien een update, maar vandaag nog steeds niets. Eerst zelf vier uur bezig geweest en uiteindelijk Klantenservice gebeld. Anderhalf uur verder en nog steeds geen oplossing. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd maar tot nu toe zonder succes.
Ik heb de modem gereset, eerst via de ‘Herstel’ knop, later via ‘Reset’ knop. Stroom eraf gehaald en alle kabels ontkoppeld en aangesloten;
Glasvezel kastje van stroom gehaald en de rode kabel ontkoppeld en weer aangesloten;
Alle drie de SuperWifi punten ontkoppeld en bij de meterkast geplaatst waar ook de modem staat. Stroom eraf gehaald, reset knop tien seconden ingedrukt gehouden, geen succes;
Via de Thuis app de reset stappen uitgevoerd. Helaas blijft de app me er op een geggeven moment uitgooien (al zo’n tien keer) waardoor ik het niet volledig heb kunnen doorlopen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil;
Nu blijven de SuperWifi’s paars oplichten. Eerder vanmiddag werkte de primaire wel maar bij het toevoegen van de tweede knalde deze er ook weer uit. Nu krijg ik ze helemaal niet meer aan de praat;
Nu komt er maandag een monteur maar ergens denk ik dat het toch zelf op te lossen moet zijn. Tv werkt wel (via een DVS) en daar nooit problemen mee gehad.
iemand nog ideeën wat ik zou kunnen proberen? Ik heb het idee dat er iets mis gaat tussen de modem en de SuperWifi, maar op de router is alles groen. Hij kan wel het netwerk vinden maar maakt geen verbinding. Vraagt om wachtwoord en krijg dan de melding dat het wachtwoord niet correct is (terwijl dat zou moeten kloppen).
Bedankt voor het meedenken!