Skip to main content

Hallo,

Ik zie alle berichten al dat het niet mogelijk is maar hoop op een workaround  :) 

Nu hebben wij net een nieuwe badkamer met een thermostaat die bedienbaar is via WiFi.
Alleen kan deze niet verbonden worden wanneer er 2,4 en 5 GHZ aanstaat.

Daarom gaf de helpdesk aan deze tijdelijk uit te zetten (5GHZ) en dan verbinding te maken en daarna de 5GHZ weer aan te zetten.
Is er een workaround? Want ik krijg het verbinden van de Helios 600 Wifi Combi niet voor elkaar.

Experia V10a.

Of kan ik deze dan gewoon niet verbinden via de WiFi?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, originele topic

Ha @JLL87, welkom! Het klopt helemaal wat je zegt. Je kunt een eigen accespoint aanschaffen waarbij je de thermostaat laat verbinden met alleen de 2.4 GHz frequentie. Daarnaast kan je nog onderstaande proberen:

  1. Maak op een smartphone een persoonlijke hotspot aan en wijzig de netwerknaam in de SSID van het normale wifi netwerk van de klant dat door de modem wordt uitgezonden. Vul ook als wachtwoord de WPA van het normale wifi netwerk in.
  2. Haal modem en eventuele versterkers van de stroom
  3. Maak met een andere smartphone of tablet waar de betreffende app op staat verbinding met de hotspot
  4. Doorloop de installatieprocedure in de app en koppel het apparaat dat de klant wil verbinden
  5. Zet de modem en versterkers weer aan.
  6. Zet de hotspot uit
  7. Kijk of alles werkt.

Ook niet heel mooi, maar wellicht ben je ermee geholpen!


Goedemiddag @Marcia_ !

Helaas lukt dit ook niet. Hoopte dat dit een top oplossing zou zijn. Maar helaas 😞 lukt niet.

Ga toch ook maar weer contact opnemen met de leverancier.