Skip to main content

Ik heb een V10 modem van KPN en al een aantal jaren een HEOS installatie. Sinds een paar maanden superwifi van KPN toegevoegd en heb dezelfde problemen zoals hier in de forum beschreven. 

 

Ik heb een aantal tests gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat superwifi de boosdoener is.

Als ik superwifi punten eraf haal, en mijn Heos installatie volledig reset en herinstalleer gaat het goed. Als ik daarna Superwifi inschakel dan zijn alle configuraties in HEOS optilt. Dan zijn sommige speakers niet meer beschikbaar en dan weer wel. Ik heb 5ghz uitgeschakeld op de V10. 

Ik begin langzaam een punthoofd van te krijgen om een paar keer per week mijn HEOS installatie opnieuw in te moeten stellen. 

 

Superwifi werkt perfect met alle overig apparatuur zoals laptops etc, maar met HEOS is het een drama. Geen idee hoe dit opgelost kan worden.

 

*admin: afgesplitst

Hoi @Maurice_W, ruzie tussen de HEOS en SuperWifi's begrijp ik. Dat is niet zo fijn. Je hebt al het een en ander gedaan om te bemiddelen, maar zonder succes. :(

Je geeft aan als ik eerst de HEOS installeer gaat het goed. Heb je het ook al eens andersom gedaan? Eerst SuperWifi en daarna de HEOS? Maakt dat nog uit?


Hoi Bart_Z,

Ook andersom inderdaad ook gepbrobeerd. Ik heb nu de HEOS Bar via Ethernetkabel aangesloten en de rest via Wifi. Superwifi is nu ook actief en het lijkt goed te gaan, maar ik ga niet te vroeg juichen.

Eerst afwachten hoe het verder gaat. 


Hopelijk blijf het nu goed. Ik ben heel benieuwd. 


Ik heb ook een HEOS systeem en liep ooit tegen een vergelijkbaar probleem aan. Alleen de BAR aan ethernet verbinden verbeterde de situatie wel, maar soms raakten de surround speakers nog steeds van slag.
Dat laatste heb ik weten op te lossen door alle HEOS devices een static DHCP lease in de router te geven.


@Maurice_W , als het nu blijft werken, niets meer aan veranderen. Als het toch nog mis gaat, zou je deze toevoeging kunnen proberen.


@mrGanesha bedankt voor de tip. Mocht het weer mis gaan, dan kom ik bij jou terug, zodat ik weet wat ik exact moet doen. 

 

mvg,

 

Maurice