Skip to main content

goeden dag ik heb een probleem met forwarding lijkt wel of er een poort geblokt word wat echter uit meerde berichten op het forum is gebleken dat dit niet gebeurd maar toch 

deze 2 heb ik allebij ge forward echter heb ik het volgende 

wie heeft er een idee wat ik zou kunnen doen zodat de poort wel weer open gaat heb er een static ip van gemaakt wie heeft er een idee en kan mij helpen 

 

met vriendelijke groet stefan 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

goeden dag ik heb een probleem met forwarding lijkt wel of er een poort geblokt word wat echter uit meerde berichten op het forum is gebleken dat dit niet gebeurd maar toch 

deze 2 heb ik allebij ge forward echter heb ik het volgende 

wie heeft er een idee wat ik zou kunnen doen zodat de poort wel weer open gaat heb er een static ip van gemaakt wie heeft er een idee en kan mij helpen 

 

met vriendelijke groet stefan 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Admin: topics samengevoegd


Weet niet of het handig is je ip adres en de forward inclusief poort zo vrij op het forum te zetten.De 3389 port is in gebruik voor de remote desktop/terminal server en die wordt actief gebruikt door hackers om je systeem over te nemen, dus kijk uit met die poort!

Als antwoord op je vraag: het apparaat (192.168.2.1, neem aan game server oid) waarheen je de forward port 30120 doet, heeft dat systee, ook een firewall die dicht staat en waarop je toegang moet verlenen voor deze poort alleen? 


fire wall is geregeld en gezet 


en het is een voorbeeld van een poort


heb dit met heel veel poorten het probleem


Niet echt handig om jouw publieke IP adres te vermelden.

Ik heb de moderators hiervan ol de hoogte gesteld in de hoop dat ze die even weg willen poetsen.

Een poort wordt alleen als open getoond als:

  • Het een TCP poort is en niet een UDP poort
  • Er een port-forwarding gedefinieerd is
  • De service die naar die poort luistert actief is.

heb dit met heel veel poorten het probleem

 

Ik zou dit niet als een probleem willen zien. Poorten horen dicht, tenzij je alles netjes geregeld hebt. Vaak worden poorten geopend terwijl dat niet nodig is, met alle risico’s van dien. 
Wjb heeft de voorwaarden aangegeven, de volgende stap is om alles te controleren en ook de interne firewalls, de poorten op je device selectief te openen. 
met de informatie die je nu geeft is dit denk ik het beste antwoord wat je kunt krijgen.


 


interne firewall staat open voor desbetrevvende poorten 


interne firewall staat open voor desbetrevvende poorten 

En draait er een service die naar die poort  (TCP 30120) luistert?

 


yep maar kan van uiten af de poort niet vinden waardoor het niet word open gegooid


is gelukt naar lang stoeien tread mag gesloten worden als dat kan 


yep maar kan van uiten af de poort niet vinden waardoor het niet word open gegooid

Kan jij die service wel benaderen vanaf jouw thuisnetwerk op het LAN IP adres 192.168.2.1?

Wat voor een toepassing luistert op die poort?


er draaid een server op maar heb nog maals alle fire wall gedelete en port for ward ook en helemaal clean weer begonnen dit heeft geholpen 


en dan bedoel ik de outbound en inboud delen van de poorten 


Bij die check wordt in je schermafdruk poort  3389  als “open” getoond.

 

Admin: meeverplaatst bij samenvoegen