Skip to main content

Ben overgestapt van ziggo naar kpn en nu krijg ik mijn hikvision camera niet meer aan de praat.

Heb de camera ook al gereset.Ik zie met het programma ivms4200 en sadp camera wel maar maar verder kan ik geen gegevens sturen naar de camera geeft foutmelding.

Nu lees ik op diverse forums dat er meer zijn met dit probleem. Maar kan nergens iets vinden of dit probleem is opgelost.

Bedoel je de wifiverbinding?

Hiervoor kun je "Extra wifi" voor aanmaken als je inloggen in de Box12. Vervolgen alleen de 2,4ghz aanzetten, de 5ghz niet. Dan je camera daarmee verbinden.


Het gaat om een bekabelde verbinding wat niet werkt.


Hallo @Johan-Laura 

 

Je camera zal nu een ander ip-adres hebben dan bij Ziggo.

Heb je de camera ook verwijderd uit ivms4200 en daarna weer geactiveerd en toegevoegd?


Ja klopt heb de camera gereset en heeft een nieuw ip adres.

 En probeer ik ook steeds een nieuw gevonden camera toe te voegen en dat lukt niet, moest dan een nieuw wachtwoord invoeren en daarna geeft het een foutmelding.


Staat die camera wel op Active?

Zo niet dan moet je eerst Activate Device doen en daarna pas Add.


Nee staat op inactive, maar krijg het niet actief bij invoeren wachtwoord. Geeft dan foutmelding.

 


 


Is die camera rechtstreeks op de Box 12 aangesloten?

In dat geval kan dat ip-adres niet kloppen, die zou dan in de 192.168.2.x range moeten liggen.

Als je inlogt op de Box 12 kan je zien welk ip-adres hij nu heeft.

Heb je die camera ook eerst verwijderd uit de app na de reset van de camera en voor je hem weer via Add probeerde te activeren?


Ja hij via poe voeding rechtstreeks op de box 12 aangesloten. Heb de camera verwijdert uit de app.

Zal de camera nog een keer resetten en log ik in box 12 om te kijken welk ip adres het is.

 


Heb de camera eraf gehaald en met een kort netwerkkabel aangesloten op box 12.

En heb de camera een hard reset uitgevoerd.

Nu heb ik de camera op aktief kunnen krijgen maar als ik het dan toevoegt naar de apparaat beheer dan krijg ik een foutmelding en daar bilijft het op ofline.


 

 


Het ip range blijft dus nog steeds 1 en zie het ook niet in box 12 staan daar zie je alle ip range een 2 staan.

Toch ziet het programma de camera...vreemd..


Gevonden....het probleem zat in dhcp die uit stond en daardoor geen netwerk informatie kreeg.

Deze aangevinkt en nu werkt het weer en zit nu ook in ip range 2.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Gevonden....het probleem zat in dhcp die uit stond en daardoor geen netwerk informatie kreeg.

Deze aangevinkt en nu werkt het weer en zit nu ook in ip range 2.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Rare reset doet die camera dan, normaal zou hij daarna juist op DHCP moeten staan, dat doen mijn Hikvision camera’s wel zo.


Ja klopt, maar goed weer wat geleerd...