Skip to main content

Ik heb 5 Hikvision camera’s die na de update van Experiabox V10 van 9 december ‘24 niet meer te bereiken zijn. Wel via intern IP adres en poort, maar niet meer van buitenaf. Portforwarding ingesteld maar geen contact. Als ik via het kopje Beveiliging naar DMZ ga en daar een camera invul, dan zie ik hem wel. Maar ik kan er maar 1 tegelijk zien. Je kunt dan wel een andere invullen en dan zie je die, maar je kunt onder die DMZ geen 5 camera's aanzetten. HELP

Beste ​@garlic de camera's kunnen waarschijnlijk geen 2.4-signaal vinden tussen het gemengde wifisignaal van de 2.4- en de 5,0-band.

Het beste is ‘extra wifi’ binnen de modem te activeren en daarbinnen weer de 2.4-band te activeren met een eigen wifinaam (SSID) en wachtwoord.

De camera's eventueel resetten en weer aanmelden als nieuw uit de doos.

Succes.

DMZ gebruiken voor je camerasysteem is niet heel secure 😅 je zet letterlijk alles open naar de buiten wereld.

Je doet er verstandig aan om een recorder te plaatsen en deze via hik connect te verbinden met het internet. Dan hoef je ook nooit meer een port forwarding in te stellen. 

JanD. De camera's zijn allemaal via een utp kabel met het modem verbonden, dus niet met wifi.

Maikel Drost. Wat bedoel je met een recorder en welke? Ik bekeek de camera's via de Hikvision App": Guarding Expert. Daar zie ik dus na die DMZ slechts 1 camera.

Camera’s hebben jaren goed gewerkt en na deze stomme Experiabox V10 update niks meer. KPN aan de lijn gehad en die hebben geen oplossing. Je wordt zo eigenlijk gedwongen om (na 47 jaar) naar Ziggo over te gaan en dat ga ik wel doen ook, als ik er niet snel uitkom.

Je moet gewoon de poortforwardings weer opnieuw instellen. Dat heb je in het verleden ook gedaan toen de oude firmware er nog op stond. En ook bij Ziggo zou dat moeten.

DMZ is inderdaad niet de oplossing. Dat is erg onveilig en daarvoor niet bedoeld. 

Voor elke camera moet je een aparte poortforwarding instellen. Met bij elke poortforwarding een andere poort aan de internet kant.

De update van de experiabox is dramatisch verlopen. Hier hebben heel veel gebruikers last van gehad. Ook wij als installateurs heeft het aardig wat uren gekost.

Ik vermoed dat je in je cameras een SD hebt zitten. Hiervoor moeten voor alle cameras poorten opengezet worden. SDK poort 8000

maar met een toevoeging van een recorder is dat niet meer nodig omdat de nieuwe hikvision software cloud functie heeft. Scan QR en er is beeld

Gewoon poorten open zetten. Een recorder kopen omdat KPN het modem geupdate heeft lijkt me onzin.

In de app kan je zien welke poorten je nodig hebt voor extern bekijken van de cameras.

Maikel Drost. Ja dat klopt en die poorten weet ik ook alle 5. Ik heb deze ingevoerd bij portforwarding maar dat levert niks op.

Heb je ook de juist poort aan het juist ip adres van de cameras gekoppeld 

Maikel Drost. Ja dat klopt en die poorten weet ik ook alle 5. Ik heb deze ingevoerd bij portforwarding maar dat levert niks op.

Kun je een schermafdruk laten zien?

De camera's hebben de juiste poort en het juiste interne ip adres. Als ik ze thuis in de computer bekijk: voorbeeld 192.168.2.70:800 werken ze alle 5. Schermafdruk ga ik proberen. Het is de schermafdruk van portforwarding.

Er zitten wat fouten in de forwarding.

internet ip adres mag leeg blijven.

En doel poort wordt allemaal 800 maar internet port moet verschillend zijn 

Zo ??? Doet in ieder geval nog niets.

Voor de firmewareupdate van het modem had ik het ingevuld zoals de eerste schermafdruk en na de update doet niets het meer. Waarom moet de doelpoort allemaal 800 zijn ? en niet 80 of anders ?

Omdat je ons vertelt dat je alles op :800 kon bereiken intern. Http 80 kan ook dat zijn wel de standard poort 

Even voor de duidelijkheid: Normaal bereikte ik de camera's extern door mijn ip adres in te geven en een poort. Voorbeeld: http://61.312.216.567:8000 en als ik intern naar die camera ging, dan voerde ik in 192.168.2.70:800. Dat gaat toch niet werken als alle doelpoorten 800 zijn ???

Als ik een beetje rond Google: 8000 lees ik overal.

Dus doelpoort overal 8000. 1 internet poortnummer kun je ook op 8000 zetten. Dat heb je dus al, de bovenste regel. Voor de andere camera's moet je dan een ander internet poort nummer kiezen. Zoals je dus ook gedaan hebt. Dan zou het moeten werken.

Camera achter bereikte ik extern met: http://61.312.216.567:8000 en intern met 192.168.2.70:800 en de Camera voor 1 met http://61.312.216.567:9000 en intern 192.168.2.65:900 enzovoort (Internet IP adres is in werkelijkheid anders uiteraard). Elke camera heeft een aparte doelpoort anders gaat het toch niet werken. Ik ben wel blij met jullie reacties en hoop dat we er uiteindelijk uitkomen.

aan de kant van KPN zijn de volgende poorten 2000/6000/7000/8000 ingesteld naar intern 800 van de 192.168.2.70 enz
maar het kan ook zijn dat het 8000 is want die gebruik je voor je APP
wil je is proberen om 192.168.2.70 doel poort nummer 8000 → internet poort nummer 8000.
en daarna kijken of 1 van de camera,s weer werkt

Sorry, maar het lukt niet om internetpoortnr en doelpoortnr beide 8000 te maken. Dat pakt portforwarding niet. Bovendien is dan mijn vraag als je met je InternetIPadres extern ingeeft: http://61.312.216.567:8000 of 80 of 800 als laatste en hij zou de Camera achter zien, hoe bereik je dan de volgende camera ?

ik vermoed dat je een nieuwe regel wilt maken. dat kan helaas niet. de bovenste regel even verwijderen of aanpassen. de andere Camera,s krijgen allemaal een ander internet poort nummer maar het doel blijft mogelijk 8000 of 80

Ik had alles verwijderd en dus de Camera achter ingevuld en inderdaad die zag hij extern !!! Toen wilde ik de volgende camera invoeren en die overschreef de regel. 

Inmiddels ben ik zover dat ik in portforwarding 1 regel heb kunnen zetten met Service DNS en warempel die camera kan ik extern zien ! Nu de hamvraag: hoe zet ik de andere camera's erbij ?

Hi ​@garlic! Fijn dat er een begin is en dat je al zoveel tips hebt gehad. 😄

Voor de handigheid stuur ik nog de instructie mee voor het instellen van port forwarding op modems met KPN Software

ik vermoed dat je een nieuwe regel wilt maken. dat kan helaas niet. de bovenste regel even verwijderen of aanpassen. de andere Camera,s krijgen allemaal een ander internet poort nummer maar het doel blijft mogelijk 8000 of 80

In combinatie met deze tip ben ik benieuwd of het dan wel lukt om de andere camera's ook toe te voegen.

Reageer