Skip to main content

Ik heb 5 Hikvision camera’s die na de update van Experiabox V10 van 9 december ‘24 niet meer te bereiken zijn. Wel via intern IP adres en poort, maar niet meer van buitenaf. Portforwarding ingesteld maar geen contact. Als ik via het kopje Beveiliging naar DMZ ga en daar een camera invul, dan zie ik hem wel. Maar ik kan er maar 1 tegelijk zien. Je kunt dan wel een andere invullen en dan zie je die, maar je kunt onder die DMZ geen 5 camera's aanzetten. HELP

Hi ​@garlic! Fijn dat er een begin is en dat je al zoveel tips hebt gehad. 😄

Voor de handigheid stuur ik nog de instructie mee voor het instellen van port forwarding op modems met KPN Software

ik vermoed dat je een nieuwe regel wilt maken. dat kan helaas niet. de bovenste regel even verwijderen of aanpassen. de andere Camera,s krijgen allemaal een ander internet poort nummer maar het doel blijft mogelijk 8000 of 80

In combinatie met deze tip ben ik benieuwd of het dan wel lukt om de andere camera's ook toe te voegen.

Camera's vaste IP adressen gegeven. Regel aangemaakt in portforwarding, maar helaas op geen enkele manier meer dan 1 regel te maken. Als ik DMZ voor die camera aanzet, dan zie ik hem WEL extern. Ik kan maar 1x een camera aanvinken in DMZ…..

We kunnen dit draadje afsluiten. Het is na 1.5 dag achter het beeldscherm gelukt om met jullie tips en trucs portforwarding in te stellen. Met oa acitiveren/deactiveren/activeren is het gelukt. In het programma van Hiksvision staat aangegeven dat camera 1 bijvoorbeeld extern poort 3000 is en intern poort 300 heeft en bij portforwarding moeten beide op 3000 staan. De verschillende camera's (5) hebben 4000/400 en 5000/500 2000/200 en 7000/700, maar in portforwarding is dat beide met drie nullen. Dan werkt het pas Hartelijk dank voor het medenken !

Heb je er een schreenshotje van gemaakt. Handig voor de volgende keer. Goed dat het gelukt is 💪

Heb je er een schreenshotje van gemaakt. Handig voor de volgende keer. Goed dat het gelukt is 💪

Is dit een sarcastische opmerking? Want ik zie hem niet staan 😁

Ja, heb alle instellihen genoteerd en ook hoe ik het gedaan heb. Ik heb al van diverse mensen gehoord die het zelfde probleem hebben. Die kan ik nu helpen.

Werkwijze waarbij het bij mij werkte: Experiabox V10 na firmwareupdate

Onder Thuisnetwerk : Camera(’s) een naam geven ! Heel handig om ze uit elkaar te houden als je

er meerdere hebt.

Onder IP-adressen     : Ip adressen reserveren voor camera(’ s)

Een vast IP adres voor elke canera is nodig.

Portforwarding          : Opslaan actie aanvinken

Service: nieuw kiezen (onderaan)

2e lege veld:  Naam camera

Protocol: TCP (mag ook udp/tcp geloof ik)

Internet IP adres leeg laten

Poort: poort invullen waar camera aan vast zit

Internetpoort en doelpoortnummer zelfde.                

Apparaat= Camera opzoeken met pijltje rechts en inlaten vullen

Hi ​@garlic! Fijn dat er een begin is en dat je al zoveel tips hebt gehad. 😄

Voor de handigheid stuur ik nog de instructie mee voor het instellen van port forwarding op modems met KPN Software

ik vermoed dat je een nieuwe regel wilt maken. dat kan helaas niet. de bovenste regel even verwijderen of aanpassen. de andere Camera,s krijgen allemaal een ander internet poort nummer maar het doel blijft mogelijk 8000 of 80

In combinatie met deze tip ben ik benieuwd of het dan wel lukt om de andere camera's ook toe te voegen.

Ja, je kunt wel steeds een nieuwe regel maken. Ik ben er achter gekomen dat je bij Service “nieuw” moet kiezen ipv http of iets anders. Bij “Nieuw” kun je zoveel regels toevoegen als je wilt. Het is me inmiddels gelukt alles aan de praat te krijgen. Wat ik verkeerd deed, was dat ik Internetpoort en doelpoort verschillend had. Die moet dus hetzelfde zijn.

Wat ik verkeerd deed, was dat ik Internetpoort en doelpoort verschillend had. Die moet dus hetzelfde zijn.

De Internetpoort en de doelpoort moeten wel verschillend kunnen zijn. Als dat niet het geval is, dan is dat een foutje dat hersteld zal moeten gaan worden.

Misschien is op elke camera zelf de poort aangepast in de instellingen. Nou ja, bij 4 van de 5 camera's dus. Dan kan je bij de poortforwardings doelpoort en internetpoort hetzelfde hebben.

Misschien is op elke camera zelf de poort aangepast in de instellingen. Nou ja, bij 4 van de 5 camera's dus. Dan kan je bij de poortforwardings doelpoort en internetpoort hetzelfde hebben.

Persoonlijk Is mijn stelregel om de poorten op het apparaat altijd de oorspronkelijke waarde te laten en deze in de port-forwarding te mappen naar de poort die je vanaf Internet beschikbaar wilt stellen voor dat apparaat.

Dat is juist vreemd in dit geval. Ik heb altijd de camera's op verschillende poorten gebruikt. Extern stond hij op 3000 en intern op 300. Intern te bereiken door 192.168.2.25:300 en extern http://IPadres:3000. Dat is in de setup van de camera (Hikvision) dus ook zo ingesteld. Dus dacht ik dat ik dat bij portforwarding na de firmwareupdate ook zo moest doen. Daardoor kreeg ik niets aan de praat. Toen ik per ongeluk beide poorten op 3000 zette bij de portforwarding, deed hij het ineens wel. Toen ik de andere camera's ook allemaal op 4000/4000 enz zette, deden die het ook. Het gekke is dat ik de camera nog steeds intern bereik door poort 300.

Reageer