Skip to main content

Mijn KPN Experia Box V10 is afgelopen nacht (helaas, eindelijk) overgezet van de oude vertrouwde ZTE software naar KPN software V10.C.24.12.11, dus allerlei instellingen van verbonden devices waren weg. 😫 Het meeste heb ik met moeite en veel zoeken wel kunnen herstellen, maar ik worstel met port forwarding om remote toegang tot mijn IP cameras te krijgen. Om voor mij ondoorgrondelijke reden kan ik hooguit 1 device onder "Port forwarding" plaatsen, en bij Save nieuwe instellingen voor een ander device gebeurt er niks: de lijst houdt lengte 1 device, en ik zie alleen een "Save" en "Cancel" knop maar geen "Toevoegen" knop o.i.d. Ik kan de instellingen van dat ene device wel overschrijven, maar ik wil meerdere devices toevoegen. Hoe voeg ik meer devices toe aan de "Port forwarding" lijst?

Ik kijk via de browser op http://192.168.2.254 en het maakt niet uit of ik Firefox of Chrome gebruik.

Je moet voor elke poort forwarding een andere Service kiezen. Aan de Service is het poortnummer gekoppeld. En elk poortnummer aan de internet kant kan je maar 1 keer gebruiken. Daarom kan je ook elke Service maar 1 keer gebruiken.

Dus bij de 2de camera kies je bij Service voor "Nieuw...". Vervolgens komt er een vakje onder te staan waar je "Camera2" invoert. En het Internet poort nummer moet uniek zijn. Anders dus dan bij de andere poort forwardings.

Beste ​@seeingwithsound zie onderstaande link voor aanvullende info:

Succes.

Beste ​@seeingwithsound zie onderstaande link voor aanvullende info:

Succes.

Ja, dat weet en doe ik allemaal, en ook dat de huidige firmware een fout bevat waardoor knoppen kunnen wegvallen bij bepaalde browser zoom-levels (gebeurt bij mij inderdaad bij 80%, default is bij mij 100%, en 125% geeft niet meer knoppen), maar punt is dat ik de lijst van geforwarde devices niet langer dan 1 device kan maken. Is dat een bug in deze firmware versie, of zie ik toch nog iets over het hoofd?

Heb je mijn reactie ook gelezen? 

Zo te zien is port forwarding (minstens tot zeer recent) nog steeds kommer en kwel bij de KPN modem firmware,

Is er echt geen betere oplossing dan een FRITZ!Box router kopen? Dat is de enige oplossing waarover op ik op het KPN forum lees voor remote toegang tot apparaten. Ik had geen enkel serieus probleem met port forwarding toen dezelfde fysieke Experia V10 modem gisteren nog met de ZTE H369A firmware werkte. Ik snap dat centraal beheer voor KPN zelf fijn is, maar als gebruiker zie ik nog alleen maar nadelen en onopgeloste problemen van de gedwongen “upgrade”.

Heb je mijn reactie ook gelezen? 

Dank je Marlon! Inderdaad kan ik zo de "Port forwarding" lijst uitbreiden. Bizar dat je daar een nieuwe "Service" voor moet definiëren, want daaronder moest je toch al via een drop-down list een uniek nieuw device kiezen!? Het was zelfs nog gekker: voor mijn Onvif IP camera werkte het dan nog niet, en moest ik nu zelfs 2 aparte nieuwe "Service" entries definiëren, eentje van (bijvoorbeeld default) poort 8000 naar 8000 en nog een aparte voor poort 554 naar 554, allebei natuurlijk met hetzelfde locale IP adres. Zucht, hoe tegen-intuïtief kun je het maken, KPN? Wel veel dank aan Marlon die me in de goede richting wees. Nu heb ik 1 Onvif IP camera remote weer werkend, en de rest is voor morgen…

Reageer