Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Ik ben een beetje het spoor bijster, 

 

Maar hoe krijg ik een op succesvolle manier een eigen router achter de experiabox werkend. 

 

En dan met name ook zo dat de port forwarding rules op de eigen router functioneren ipv de experiabox. 

 

De 2e router is er een op dit moment zonder Wi-Fi mogelijkheid.

De beide tv boxen laat ik aangesloten op de kpn experiabox. 

Allereerst, waarom wil je een extra router achter je experiabox? De experiabox is al een router.

Is het omdat je meer netwerkpoortjes nodig hebt? In dat geval kan je de router in access point (AP) mode zetten. Dan zit je ook niet met port forwards.

Als je je router als primaire router wil gebruiken dan zal je je portforwards van de experiabox moeten doorzetten naar die router, en dan op de router de forwards weer doorzetten naar de apparaten erachter.

Volgens mij heeft de experiabox geen exposed-host mogelijkheid.

 


Reden hiervoor is dat ik gescheiden netwerk wil hebben, en mijn zakelijke apparaten qua forwarding rules niet constant opnieuw wil invoeren bij een wisseling van of provider of modem van kpn. 

 

Iedere keer 100 regels opnieuw invoeren omdat de experiabox niet doet wat ie moet doen is gewoon klote. 

Maar main is dat ik gescheiden netwerk wil hebben. 


Bij KPN kan je je eigen apparatuur gebruiken ipv hun experiabox/fritzbox. Het ligt er een beetje aan welke infrastructuur je hebt, glas of DSL.


Het moet dus in combi gebruikt worden

Heb momenteel een dubbele koperlijm op de v10. 

 

Op de v10 blijft de WiFi actief en de 2 kpn itv

Op mijn eigen router rest van de infrastrucguur

Liefst beide eigen ip reeks en dus geen acces point mode om wifi te verbeteren. Totaal hier niet nodig en daarnaast is de 2e router zonder wifi mogelijkheid. 


Het moet dus in combi gebruikt worden

Heb momenteel een dubbele koperlijm op de v10. 

 

Op de v10 blijft de WiFi actief en de 2 kpn itv

Op mijn eigen router rest van de infrastrucguur

Liefst beide eigen ip reeks en dus geen acces point mode om wifi te verbeteren. Totaal hier niet nodig en daarnaast is de 2e router zonder wifi mogelijkheid. 

Zet de eigen router in DMZ en regel de port forwards vervolgens op de eigen router.


Hoe de dmz in te stellen? Als je me daarbij kan helpen kom ik hopelijk verder. 


DMZ instellen kan op je experiabox.

DMZ op de Experiabox zorgt er voor dat de router het inkomende verkeer routeert naar een enkel IP adres op het lokale netwerk. Dus hoe het met tv en wifi zit, weet ik niet. Ik denk dat die diensten dan ook doorgerouteerd worden naar je router erachter.


De kpn diensten moeten blijven functioneren op de experiabox. 

Maar nogmaals dan de vraag hoe de dmz in te stellen zodat de port forwarding op de eigen router functioneerde en alleen de kpn producten op de experiabox. 


https://www.google.com/search?q=experia+v10+dmz+instellen&oq=experia+v10+dmz+instellen


Hoi @Christiaan89, ik zie dat je al op weg wordt geholpen! Hopelijk helpt de link je met het instellen en/of kunnen andere gebruikers je hiermee nog verder helpen. 


Ik heb niks geselecteerd als beste antwoord.. 

 

Sterker nog het is nog niet eens opgelost... 


Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box.


Om andere gebruikers op weg te helpen, kijken we na enkele dagen, als er geen reactie meer komt in het topic, wat het beste antwoord is en waar andere meelezers ook iets aan kunnen hebben. 

Wel vind ik het jammer te lezen dat het nog niet is opgelost! Hopelijk heb je iets aan de link die hierboven is gestuurd. 


Goedemiddag,

Ik wil mijn eigen router achter de KPN box installeren (volgens volgende link)

echter de KPN box 12 geeft geen ip adres als ik de KPN lan 1 aansluit op mijn eigen router WAN. wat nu?

mvg


Kan je eens een screenshot plaatsen waaruit blijkt dat de V12 geen IP adres aan de WAN poort van jouw eigen router geeft?

Staat de eigen router wel in het DHCP cliënt overzicht van de V12?

Helaas lezen we wel meer berichten waaruit opgemaakt zou kunnen worden dat de DHCP server van de V12 problemen geeft bij het uitdelen van IP adressen aan bekabeld aangesloten apparaten.


op KPN LAN 2 zit een kleine switch voor TV en kpn media box


en nee in de DHCP pagina zie ik alle andere apparaten wel maar niet mijn router.


Kan je ook eens een screenshot posten van het scherm van de WAN poort op jouw eigen router?


 


bij deze

 


Het lijkt erop dat jij de DHCP aan WAN zijde op vlan 2 (eth0.2) wilt opzetten. Klopt dat?


Ok beginnersfout van mijn kant, ik heb net een anders kabel gebruikt voor de verbinding en dan werkt het wel. De oude kabel is ergens beschadigd dus. Bedankt voor de moeite en alvast een prettige avond,

 

mvg