Skip to main content

Wie kan mij helpen?

Nefit thermostaat werkt niet vanwege experiabox

 

Kheb thermostaat al gereset en advies op forum gelezen maar ik snap het niet goed.

Alle lampjes branden op de box

 


Mijn excuus voor de late reactie @Caroline1971, op de één of andere manier is jouw topic ergens tussen wal en schip geraakt waardoor we hem nu pas zien 🙁

Is het in tussentijd al gelukt om de thermostaat goed werkend te krijgen?


Hoi @Caroline1971 ,

Welk type experia box heb je?

Ik neem aan dat het aansturen van de ketel wel lukt, maar hij niet op afstand is te bedienen?Indien de ketel ook niet aanslaat, ligt het probleem ergens anders.Waarschijnlijk de thermostaat draden op de verkeerde aansluiting in de ketel.


Hoi

Het is nog niet gelukt, ook niet met een nefit en kpnmedewerker aan de lijn.

Kheb een experiabox v10

De ketel werkt prima gelukkig. De thermostaat is alleen niet op afstand te bedienen.

Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes 

Caroline 


Hoi @Caroline1971 ,

Geef 2.4 en 5GHZ eens 2 verschillende namen, en verbind dan met 2.4ghz.Werkt het dan?

 


Sorry ik begrijp niet wat je bedoelt.

Wat moet ik precies doen en waar?

 


Sorry ik begrijp niet wat je bedoelt.

Wat moet ik precies doen en waar?

 

Ok

Als je de stappen in dit topic volgt: https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/experia-box-v10-splitsen-van-2-4-en-5ghz-frequenties-bij-wifi-563219 en dan de Nefit Easy met het 2.4GHZ netwerk verbind, werkt het waarschijnlijk wel.


Dank je wel. Ik ga het straks proberen. 

 


Top!Laat maar weten of het gelukt is, zo niet helpen we je verder!


Het lukt niet. Er komen nog steeds groene vinkjes bij de ketel en wifi op de thermostaat bij het aanzetten. Maar bij internet komt er nog steeds een rood kruis.

Kan ik ook op deze manier een ander internetkanaal kiezen?

 


@Caroline1971,

Dat kan:

Volg onderstaande stappen om het gewenste kanaal handmatig in te stellen.

  1. Open via <een willkeurige browser, Firefox bijvoorbeeld> http://192.168.2.254
  2. Log je voor de eerste keer in laat dan het wachtwoord leeg
  3. Klik op de knop [wifi] in de bovenste menubalk
  4. Scroll in de lijst naar de optie [wifi Global Configuration]
  5. Selecteer bij "Channel' het gewenste kanaal (2.4Ghz en 5 Ghz)

Zet die dan ter test bijvoorbeeld op 6, dit moet werken bij een Nefit Easy.

Je kan ook proberen nadat je 2.4ghz apart hebt aangemaakt en kanaal 6 hebt ingesteld om de thermostaat te resetten.

Desnoods kan je wifi op B/G zetten ipv B/G/N.


Het werkt helaas nog niet. Die 5ghz kan ik niet op 6 zetten, alleen op hogere getallen zoals 50 enzo. De 2.4 ghz lukt wel.

Thermostaat heb ik meerdere malen gereset. 

Waar kan ik wifi op BG zetten?


Je hebt dus 2.4 en 5.0 een andere naam gegeven?En je verbind via het 2.4 ghz netwerk?

Als je 2.4ghz op kanaal 6 hebt gezet is het goed, 5 ghz gebruikt de Easy toch niet.

Wifi kan je hier op van 802.11B/G/N naar 802.11B/G zetten:

 


Ben je hier nog verder mee gekomen @Caroline1971?

Heb je alleen een Experia Box aangesloten of maak je ook gebruik van Wifi versterkers?


Hoi,

Ik gebruik ook wifiversterkers

 


Hoi,

Ik gebruik ook wifiversterkers

 

Hallo @Caroline1971 dan behoort de wifi op de V10 uit te zijn en alles via de versterkers te lopen.

Welk merk/type versterkers gebruik je (van KPN?)

 


Hi @Caroline1971,

Als je ook wifi versterkers aan hebt gesloten, wil ik je aanraden om de stappen uit het volgende artikel te doorlopen, om zo een apart wifi netwerk aan te maken waarmee je de thermostaat kan bedienen!

 


Nu staat wifi van je V10 waarschijnlijk aan, als je versterkers heb kan je dit het beste uitzetten door op het middelste knopje te drukken totdat het lampje bij wireless uit staat.


Is het al gelukt @Caroline1971? Of loop je nog ergens tegen aan waar we bij kunnen helpen? Hoor het graag!


Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg alleen geen ip adres van de router op de thermostaat. Als ik hen via de hotspot Connect werkt het wel dus het ligt echt aan mijn internet verbinding thuis.. 

 

ik heb de nieuwe v12 box. WiFi versterkers ook van kpn.


@Thomas1750 heb je onderstaande bericht al eens bekeken en dit heeft voor jou niet geholpen?

 

Hi @Caroline1971,

Als je ook wifi versterkers aan hebt gesloten, wil ik je aanraden om de stappen uit het volgende artikel te doorlopen, om zo een apart wifi netwerk aan te maken waarmee je de thermostaat kan bedienen!

 

 


@Thomas1750 heb je onderstaande bericht al eens bekeken en dit heeft voor jou niet geholpen?

 

Hi @Caroline1971,

Als je ook wifi versterkers aan hebt gesloten, wil ik je aanraden om de stappen uit het volgende artikel te doorlopen, om zo een apart wifi netwerk aan te maken waarmee je de thermostaat kan bedienen!

 

 

Dit lijkt inderdaad te werken. vreemd maar het is up and running:)


Ah, top dat het bij jou ook goed gaat op deze manier @Thomas1750 😃 bedankt dat je het nog even laat weten!