Skip to main content
Beantwoord

Hoe is dit IS/RA-punt te openen?

  • 2 September 2024
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik ben de kamer aan het behangen en 'hang' nu op de ISRA inbouwdoos met 2x RJ11 van KPN.

Ik moet de kap eraf halen om met behangen verder te kunnen...
Weet iemand hoe dat te doen? (ik heb het met gepast geweld geprobeerd zonder succes en vraag maar even voor ik op ongepast geweld over ga...)

Er zitten zo te zien nergens schroeven (ook niet onder het klepje), en wrikken op alle mogelijke plaatsen levert ook niets op…

Ik zal toch niet de enige zijn die wel eens behangt? 😊

 

forum-post

Zit er ook geen verzegeling onder het klepje? Een soort cirkel in de vorm van een bloem? Want dan krijg je hem sowieso niet gemakkelijk eruit. Anders kun je ze gewoon met een platte schroevendraaier eruit wippen. Mocht het lukken zit er een printplaatje achter verstopt, deze kan beschadigen. Dus daar zou ik voorzichtig mee zijn ivm vloeistoffen etc. Maar heel officieel mag je hier niet aankomen. 


Het is net als een glasvezelkastje: eigenlijk mag je er niet aan komen. Daarom zeg ik altijd dat het beter in de meterkast kan zitten.

Van daaruit ga je dan met een eigen kabel naar de woonkamer waar je een eigen wandcontactdoos hebt die je gewoon met een schroefje openen kunt.


Met 2 japanse plamuurmessen lukte ‘t, bedankt…

 

 


Het is net als een glasvezelkastje: eigenlijk mag je er niet aan komen. Daarom zeg ik altijd dat het beter in de meterkast kan zitten.

Tja… bij TS zit de ISRA dus niet in de meterkast. Of het altijd beter en überhaupt al mogelijk is, dat de ISRA en het glasvezel kastje altijd in de meterkast gemonteerd worden, is bijna lange na niet bij iedereen mogelijk of wenselijk. Bovendien hebben ook niet alle huizen, en zeker oudere woningen, geen ‘meterkast’. In mijn woning uit 1908 zitten de gas-, water- en elektriciteitsmeter allemaal op een andere plek en de ISRA zelfs op de eerste verdieping.

Van daaruit ga je dan met een eigen kabel naar de woonkamer waar je een eigen wandcontactdoos hebt die je gewoon met een schroefje openen kunt.

In de meest ideale situatie is dat gemakkelijk te doen maar niet elke situatie is zo ideaal. Ik woonde vroeger in een appartementencomplex op de vierde etage: de meterkast bevond zich op de begane grond. Trek dan maar even een kabeltje naar de woonkamer. 

 


Ja, inderdaad.
Er is een belangrijk verschil, een glasvezel lassen is veel lastiger en kwetsbaarder dan gewone koperdraadjes.
Dus met name de glasvezel aansluiting moet ergens komen waar die nooit meer weg hoeft (veelal de meterkast), en dan weer verder met koper (UTP).

Trek dan maar even een kabeltje naar de woonkamer. 

Die afstand zal toch overbrugd moeten worden met een kabel (glas of koper).
En dan kan het zijn dat het met koper eenvoudiger is.


Reageer