Skip to main content

Hallo leden ,

Heb een volgende vraag;

Heb een (oude Windows Xp) en die wil ik laten communiceren met een Laptop Lenovo Thinkpad.

De oude Xp wil ik laten functioneren als een soort Opslag / bank waar satelliet kaarten in zitten ,omdat die niet in een Laptop passen .Nu heb ik (via via) Remote Desktop want daar moet het mee werken.

Pc`s heb ik een naam gegeven en via een VGA kabel met elkaar verbonden , maar ze vinden elkaar niet.

Of moet er een andere kabel tussen.

 

Mvg

Hoe jullie erin zitten, dat is niet aan mij ;-)

Ik ga ruim 15 jaar nadat het duidelijk was dat SMB1 onveilig is niemand aanbevelen SMB1 aan te zetten.

Het risico is laag maar het is niet alleen van buiten, er is ook voldoende malware die SMB1 misbruikt al dan niet via router manipulatie. Ik weet ook niet waar die Laptop allemaal nog meer heengaat.

 

Ik proef wel het gemeenschappelijke advies  aan @harry61 is om een XP machine niet meer operationeel te hebben op het netwerk en te kijken naar eenvoudiger alternatieven?


Heb hier ook nog een Pc staan met Windows 7  Home Premium.

zou dat beter gaan. ?!

Gewoon niet aan beginnen. Waarom koop je niet een simpel USB stickje met voldoende capaciteit?

omdat ik de kaarten er heb liggen  en die passen niet in een Usb-stickie.

en waarom zou ik zo`n Pc met Xp of  Windows 7 van de hand doen of naar de stort brengen ,als je ze nog kunt gebruiken.


Hoeveel TB ruimte heb je nodig  voor de kaarten?

Voor een paar tientjes koop je een SATA enclosure waar je de harddisk uit je XP zo aan de laptop kunt hangen.


harry61 schreef:

omdat ik de kaarten er heb liggen  en die passen niet in een Usb-stickie.

Hoe groot zijn die kaarten dan?

En als die echt zo groot zijn, dan moet je je sterk afvragen of je die wel constant via een netwerk vanaf een andere computer wilt ophalen.


harry61 schreef:

omdat ik de kaarten er heb liggen  en die passen niet in een Usb-stickie.

Hoe groot zijn die kaarten dan?

En als die echt zo groot zijn, dan moet je je sterk afvragen of je die wel constant via een netwerk vanaf een andere computer wilt ophalen.

Google maar ; TBS6903 


@harry61 Je ben beetje laat, vorige maand kan je nog gratis windows 7 op windows 10 upgraden, nu niet meer. Misschien kan je beter de HDD van windowsXP in een USB-HDD-case inbouwen of op de XP-machine linux installeren


@harry61 Je ben beetje laat, vorige maand kan je nog gratis windows 7 op windows 10 upgraden, nu niet meer. Misschien kan je beter de HDD van windowsXP in een USB-HDD-case inbouwen of op de XP-machine linux installeren

Aan linux begin ik niet aan,

nog meer hoofd brekend werk.


Oh, je hebt het niet over kaarten in de vorm van bestanden maar over een fysieke kaart voor TV satelliet ontvangst.

Die zal je sowieso in de computer moeten plaatsen waarmee je ook daadwerkelijk televisie gaat kijken.


Nu snap ik hem pas, en snap ik ook waarom je met remote desktop wilt kijken.

Wat een verwarring. Dit is mijn expertise niet, ik ga ertussenuit. 


Wat is er dan mis met een satelliet ontvangertje aan een tv te hangen.

En tegenwoordig hebben tv's interne sat ontvanger. Al enkele jaren.


Feed-hunting en Fast en Blindscan


Vandaar die kaarten.


Feed-hunting en Fast en Blindscan

Allemaal abacadabra voor mij.

De vraag is wel: werken die kaarten onder Windows 10 danwel 11? 

Want ze zitten nu in de Windows XP en dat is toch echt anders.

Zoals wjb al aangeeft: ze moeten (!) in de computer waarop ze gebruikt worden.


Maar nu weer waar in naar vroeg , want we dwalen af.

wat moet ik doen ,of installeren en plan van aanpak


Lees je de reacties wel? Wat jij wilt, die pc's koppelen, gaat in combinatie met die kaarten niet het gewenste resultaat geven. Satelliet ontvangst op de Lenovo ❌.

Daarvoor moeten er echt kaarten in de Lenovo zelf zitten. Zijn die niet (meer) te koop? Die in de Lenovo passen.


Wat jij wilt, die pc's koppelen, gaat in combinatie met die kaarten niet het gewenste resultaat geven. Satelliet ontvangst op de Lenovo ❌.

Daarvoor moeten er echt kaarten in de Lenovo zelf zitten.

Vandaar dat @harry61 remote desktop wil gebruiken om die Windows XP of Windows 7 PC over te nemen. Dat kan maar of het een goed resultaat zal geven ... ik heb mijn twijfels.


Wat jij wilt, die pc's koppelen, gaat in combinatie met die kaarten niet het gewenste resultaat geven. Satelliet ontvangst op de Lenovo ❌.

Daarvoor moeten er echt kaarten in de Lenovo zelf zitten.

Vandaar dat @harry61 remote desktop wil gebruiken om die Windows XP of Windows 7 PC over te nemen. Dat kan maar of het een goed resultaat zal geven ... ik heb mijn twijfels.

Wat voor kabel en welke aansluiting moet er dan tussen ,en plan van aanpak 


Om RDP met XP te gebruiken moet je op de XP-machine ook bij de lan-instelling / ICMP "Allow incoming echo request” activeren.


Wat jij wilt, die pc's koppelen, gaat in combinatie met die kaarten niet het gewenste resultaat geven. Satelliet ontvangst op de Lenovo ❌.

Daarvoor moeten er echt kaarten in de Lenovo zelf zitten.

Vandaar dat @harry61 remote desktop wil gebruiken om die Windows XP of Windows 7 PC over te nemen. Dat kan maar of het een goed resultaat zal geven ... ik heb mijn twijfels.

Wat voor kabel en welke aansluiting moet er dan tussen ,en plan van aanpak 

Je kunt dan die machine gewoon met een netwerkkabel op jouw netwerk aansluiten en een RDP verbinding opzetten naar het IP adres van die computer.